دانلود لیست مجلات ISI دارای ضریب تاثیر یا مجلات JCR سال ۲۰۱۷

۱۳۹۷-۵-۲۵ ۱۴:۲۹:۲۰ +۰۰:۰۰ ۱۳۹۷/۰۵/۲۵|دانلودها|بدون ديدگاه

شما می‌توانید برای دانلود لیست مجلات ISI دارای ضریب تاثیر یا مجلات JCR سال ۲۰۱۷ از سایت موسسه نیتیو پیپر اقدام نمایید. موسسه ISI که در سال ۲۰۰۲ به تامسون رویترز و در سال ۲۰۱۶ به کلاریویت آنالتیکس تغییر نام داد، هر ساله لیست مجلات ISI دارای ضریب تاثیر یا مجلات JCR را منتشر می‌کند. JCR که مخفف عبارت Journal Citation Reports یا گزارش استنادی مجلات است به صورت سالانه برای مجلات سال قبل منتشر می‌شود. در واقع وقتی شما در سال ۲۰۱۸ لیست مجلات JCR را دانلود می‌کنید این لیست متعلق به سال ۲۰۱۷ است. دلیل این کار فرصت یکساله‌ای است که برای محاسبه استنادات به مقاله و مجلات نیاز است.

در لیست مجلات ISI دارای ضریب تاثیر یا مجلات JCR چند شاخص مهم وجود دارد. اولین شاخص ضریب تاثیر یا Impact Factor نام دارد که برمبنای تعداد استنادات به مجله در یک دوره دو ساله محاسبه می‌شود. شاخص دیگر ضریب تاثیر ۵ ساله نام دارد. به دلیل اینکه سرعت تولید علم در علوم مهندسی و علوم زیستی بسیار بالاست معمولاً از ضریب تاثیر استفاده می‌شود اما در علوم انسانی کمی تفاوت وجود دارد. در واقع در علوم انسانی نظریات و پژوهش‌ها در طول یک دوره طولانی‌تر مورد پذیرش جامعه علمی قرار می‌گیرند و بیشترین استنادات به مقاله‌ها پس از دو الی پنج سال صورت می‌گیرد.

شاخص دیگری که به تازگی به JCR افزوده شده است آیگن‌فاکتور Eigenfactor نام دارد. آیگن‌فاکتور توسط جوین وست و کارل برگستروم از دانشگاه واشینگتن و در سال ۲۰۰۷ معرفی شد. این شاخص نشان دهنده میزان نفوذ و اعتبار کلی یک مجله است و هرچه یک مجله توسط مجلات با کیفیت بالاتر مورد استناد قرار گیرد در شاخص آیگن‌فاکتور امتیاز بالاتری را کسب می‌کند.

دانلود لیست مجلات ISI دارای ضریب تاثیر یا مجلات JCR

موسسه نیتیو پیپر لینک دانلود مستقیم لیست مجلات ISI دارای ضریب تاثیر یا مجلات JCR سال ۲۰۱۷ را برای دانشجویان، پژوهشگران و اساتید گرامی منتشر کرده است. برای دانلود این لیست می‌توانید از لینک زیر استفاده نمایید.

 

+بیشتر بخوانید: دانلود لیست کامل مجلات ISC در سال ۲۰۱۸

+بیشتر بخوانید: دانلود لیست مجلات ایرانی اسکوپوس در سال ۲۰۱۸

+بیشتر بخوانید: دانلود جدیدترین لیست مجلات اسکوپوس Scopus

+بیشتر بخوانید: دانلود لیست مجلات ایرانی آی اس آی ISI

+بیشتر بخوانید: دانلود لیست مجلات علمی پژوهشی و علمی ترویجی وزارت علوم اردیبهشت ۹۷

 

ثبت ديدگاه