ترجمه نیتیو مقالات از فارسی به انگلیسی ۱۳۹۸-۹-۱۶ ۱۴:۲۲:۳۸ +۰۰:۰۰

ترجمه نیتیو مقالات از فارسی به انگلیسی

موسسه نیتیو پیپر هدف اصلی خود را ارائه ترجمه نیتیو مقالات از فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی قرار داده است. دلیل این هدف‌گذاری دسترسی سخت پژوهشگران ایرانی به مترجمان و موسسات ترجمه نیتیو خارجی است. بسیاری از مقالاتی که توسط پژوهشگران ایرانی به مجلات معتبر دنیا ارسال می‌گردد تنها به دلیل ضعف در ترجمه از پذیرش و چاپ باز می‌مانند. تجربه نشان داده است که برخی از این مقالات دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و پس از انجام ویراستاری مناسب و ترجمه نیتیو به سرعت در مجلات بسیار معتبر و با ضریب تاثیر بالا به چاپ می‌رسند. به همین دلیل انتخاب موسسه‌ای که چنین خدماتی را ارائه می‌دهند بسیار ضروری است.

سفارش ترجمه تخصصی و نیتیو

چه مقالاتی نیاز به ترجمه نیتیو دارند؟

مجلات تامسون رویترز یا همان ISI، اسکوپوس و پاب مد معمولاً دارای سطوح کیفی مختلفی می‌باشند. اگرچه تمام مجلات دارای حداقل استانداردها می‌باشند اما بین این مجلات تفاوت‌هایی وجود دارد که توسط شاخص‌هایی مانند ضریب تاثیر، SJR یا دسته‌بندی در گروه‌های کیفی مختلف نشان داده می‌شوند. به طور معمول مجلاتی که دارای کیفیت پایینی می‌باشند در پذیرش مقالات به حداقل کیفیت ترجمه توجه دارند و اگر ایراد گرامری و ساختاری واضحی در مقاله نباشد معمولاً مقاله مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر مجلاتی که کیفیت بسیار بالایی دارند و در حوزه تخصصی خود شناخته شده هستند، استانداردهای بسیار بالایی را چه در زمینه ترجمه و چه در زمینه نگارش دارند. بنابراین اگر مقاله شما استانداردهای ترجمه مورد نظر مجله را نداشته باشد بسیار سریع ریجکت می‌شود. برای چنین مجلاتی استفاده از خدمات ترجمه نیتیو بسیار ضروری است.

آیا ترجمه نیتیو تنها توسط موسسات خارجی ارائه می‌شود؟

ارائه یک ترجمه نیتیو و با کیفیت به دو عامل اساسی بستگی دارد: تسلط مترجم به زبان مبدا و مقصد و آشنایی با زبان علمی. بنابراین ممکن است فردی که در کشوری مانند آمریکا یا انگلیس زندگی می‌کند به زبان انگلیسی تسلط بالایی داشته باشد اما با زبان علم آشنایی نداشته باشد. مترجمینی که با موسسه نیتیو پیپر همکاری دارند در رشته‌های مختلف و در بالاترین سطوح یعنی دکتری تخصصی یا پست دکتری تحصیل کرده‌اند. همچنین این مترجمین در کشورهای مختلف خارجی تحصیل کرده‌اند و در برخی اوقات سال‌های بسیاری در این کشورها اقامت داشته‌اند. نکته بسیار مهم دیگر نیز این است که این مترجمین خود از پژوهشگران برتر رشته مربوطه هستند و بنابراین به صورت کامل با زبان علمی و آخرین یافته‌های علوم مختلف آشنا هستند.

رشته‌های تحت پوشش در ترجمه نیتیو مقالات از فارسی به انگلیسی

موسسه نیتیو پیپر به دلیل همکاری با تعداد زیادی از مترجمین با تجربه در رشته‌های علمی مختلف، آماده ارائه خدمات در تمامی رشته‌ها و حوزه‌ها می‌باشد. هم اکنون صدها مترجم با این موسسه همکاری دارند و برخی از حوزه‌های تحت پوشش عبارتند از:

  • ترجمه نیتیو مقالات از فارسی به انگلیسی در رشته‌های فنی و مهندسی
  • ترجمه نیتیو مقالات از فارسی به انگلیسی در رشته‌های پزشکی و علوم زیستی
  • ترجمه نیتیو مقالات از فارسی به انگلیسی در رشته‌های علوم انسانی
  • ترجمه نیتیو مقالات از فارسی به انگلیسی در رشته‌های هنر
  • ترجمه نیتیو مقالات از فارسی به انگلیسی در سایر رشته‌ها و حوزه‌ها

چگونه از خدمات نیتیو پیپر در زمینه ترجمه نیتیو مقالات از فارسی به انگلیسی استفاده کنم؟

برای استفاده از خدمت ما کافی است با ایمیل، شماره تماس یا آدرس ما در تلگرام ارتباط برقرار کنید. می‌توانید با مراجعه به صفحه تماس با ما یا ثبت سفارش، فرم‌های مربوطه را پر کنید تا همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند. همچنین می‌توانید برای استفاده از خدمات ترجمه مقاله تخصصی می‌توانید به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید و درخواست ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید.