دانلود جدیدترین لیست مجلات اسکوپوس Scopus

۱۳۹۷-۵-۲۰ ۲۱:۳۹:۱۳ +۰۰:۰۰ ۱۳۹۷/۰۵/۱۷|دانلودها|1 ديدگاه

پژوهشگران، اساتید و دانشجویان می‌توانند برای دانلود جدیدترین لیست مجلات اسکوپوس Scopus از سایت نیتیو پیپر اقدام نمایند. انتشارات الزویر که یکی از بزرگ‌ترین ناشران کتاب‌ها و مجلات علمی در دنیا به شمار می‌رود، در سال ۲۰۰۴ با همراهی چند شرکت بین‌المللی دیگر، پایگاه استنادی اسکوپوس را به عنوان رقیب موسسه ISI یا تامسون رویترز تاسیس کرد. پایگاه اسکوپوس در هر سال بیش از ۳۰۰۰ ژورنال علمی از سراسر جهان و به زبان‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد. مجلاتی که استانداردهای این موسسه را داشته باشند به لیست مجلات مورد تایید این موسسه اضافه می‌شوند.

هم اکنون لیست مجلات اسکوپوس شامل بیش از ۲۳ هزار مجله می‌باشد. البته این موسسه در لیستی که منتشر می‌کند مجلاتی که قبلاً در لیست اسکوپوس قرار داشته‌اند اما هم اکنون از این لیست خارج شده‌اند یا مجلاتی که انتشار آن‌ها متوقف شده است را نیز آورده است. بنابراین شما می‌توانید ببینید که آیا مقاله‌ای که در سال‌های قبل در یک مجله منتشر شده است جزو اسکوپوس بوده است یا خیر.

یک نکته مهم در رابطه با دانلود جدیدترین لیست مجلات اسکوپوس Scopus این است که موسسه نیتیو پیپر لینک دانلود مستقیم این لیست را بر روی سایت خود قرار نداده است و به جای آن لینک مستقیم انتشارات الزویر را قرار داده است. دلیل استفاده از لینک جایگزین این است که فهرست مجلات اسکوپوس به صورت مرتب به روز رسانی می‌شود و اگر شما از وبسایت الزویر که موسسه اسکوپوس زیرمجموعه آن است، لیست را دانلود نمایید همواره آخرین ورژن را دریافت خواهید کرد.

نحوه دانلود جدیدترین لیست مجلات اسکوپوس Scopus

برای دانلود دانلود جدیدترین لیست مجلات اسکوپوس Scopus ابتدا برای روی آیکون زیر کلیک نمایید تا به سایت انتشارات الزویر که موسسه اسکوپوس نیز زیرمجموعه آن است وارد شوید.

در صفحه باز شده به سمت پایین اسکرول کنید تا به بخش Looking for something else برسید که در تصویر زیر نیز مشخص است.

دانلود جدیدترین لیست مجلات اسکوپوس Scopus

در این بخش سه لیست برای دانلود قرار داده شده است که لیست نخست با عنوان Download the Source title list شامل آخرین لیست مجلات اسکوپوس است.

 

يك ديدگاه

  1. آنیتا ۱۳۹۹-۰۵-۱۴ در ۱۰:۴۵- پاسخ دادن

    سلام و‌خسته نباشید و‌سپایگزارم بابت کمک به دانشجویان ،خواهشی که از شما دارم و‌محبت کنید نشریات معتبر هندوستان که مورد تابید وزارت علوم هست بفرستید چون نتونستم دانلود کردم ، ممنون می شم از کمکتون

ثبت ديدگاه