دانلود رایگان مقاله ۱۳۹۸-۱۱-۲۴ ۱۲:۵۴:۰۷ +۰۰:۰۰

DOI مقاله را در کادر زیر وارد کنید...


راهنمای استفاده از بخش دانلود رایگان مقاله

DOI چیست؟

DOI مخفف عبارت Digital Object Identifier به معنی شناسه دیجیتالی محصول یا شی است که برای دسترسی به محتوای اینترنتی مانند مقاله یا کتاب به کار می‌رود. DOI یک کد شامل حروف و اعداد است که به صورت منحصر به فرد برای هر مقاله یا کتاب اختصاص داده می‌شود و با استفاده از آن در هر نقطه از اینترنت می‌توانیم به سند مورد نظر دسترسی داشته باشیم.

 چگونه به DOI مقاله دسترسی پیدا کنم؟

شما در هر سایت یا پایگاه داده‌ای که مقاله رو بر روی آن مشاهده می‌کنید (مانند پاب مد، ساینس دایرکت، اشپرینگر، سیج و سایر پایگاه‌ها) می‌توانید در همان صفحه DOI مقاله را پیدا کرده و از آن برای دانلود مقاله خود استفاده کنید. برای مثال در سه پایگاه مطرح DOI به صورت زیر قابل دسترسی است:

  • پایگاه ساینس دایرکت

در پایگاه ساینس دایرکت DOI در زیر اسامی نویسندگان قرار دارد و با https آغاز می‌شود.

  • پایگاه اشپرینگر

در پایگاه اشپرینگر DOI در زیر اسامی نویسندگان قرار دارد و با https آغاز می‌شود.

  • پایگاه پاب مد

در پایگاه پاب مد DOI در بالای عنوان مقاله قرار دارد و با یک عدد آغاز می‌شود.

جستجو و دانلود مقاله در سایت نیتیو پیپر

شما پس از پیدا کردن DOI مقاله خود کافی است آن را در کادر مربوطه در سایت نیتیو پیپر وارد کنید و سپس بر روی گزینه جستجو کلیک نمایید. در این حالت سه نتیجه ممکن است برای شما نمایش داده شود:

  • نتیجه ایی پیدا نشد: در این حالت مقاله مورد نظر شما در پایگاه ما وجود ندارد یا اینکه DOI را اشتباه وارد کرده‌اید.
  • دانلود مقاله (حالت اول): در این حالت مقاله بر روی سرورهای ما وجود دارد و با کلیک بر روی دانلود مقاله، مقاله به صورت مستقیم دانلود می‌‎شود.
  • دانلود مقاله (حالت دوم): در این حالت مقاله مستقیماً در پایگاه ما وجود ندارد اما با راهنمایی به صفحه‌ای دیگر، با وارد کردن کد کپچا می‌توانید مقاله را دانلود کنید.

نظرات خود را درباره بخش دانلود رایگان مقاله برای ما ارسال کنید.