نگارش کاور لتر مقاله ۱۳۹۸-۱۰-۵ ۱۵:۰۸:۲۰ +۰۰:۰۰

نگارش کاور لتر مقاله

یکی از نکات مهم در هنگام ارسال مقاله به یک مجله، نگارش یک کاور لتر خوب می‌باشد. تجربه پژوهشگران مختلف نشان داده است که کاور لتر مناسب شانس پذیرش مقاله را به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد و در صورتی که در این بخش خوب عمل کنید می‌توانید امیدوار باشید مقاله شما حتی با وجود دریافت ریوایزهای زیاد باز هم مورد پذیرش قرار بگیرد. البته باید توجه کنید که تمامی مجلات درخواست کاور لتر نمی‌کنند اما معمولاً مجلات معتبر که در پایگاه‌های بزرگ نمایه می‌شوند توجه ویژه‌ای به کاور لتر دارند.

کاور لتر چیست؟

کاور لتر نامه‌ای است که از طرف نویسنده یا نویسندگان به سردبیر مجله نوشته می‌شود و در آن به صورت خلاصه توضیح داده می‌شود که چرا این مقاله برای مجلات مورد نظر مناسب است. کاور لتر معمولاً با نگارش نام و افیلییشن نویسندگان و همچنین راه‌های برقراری ارتباط با نویسندگان مقاله آغاز می‌شود. در ادامه توضیحاتی درباره نوع مقاله، دلیل انجام پژوهش و نکات مهم مقاله آورده می‌شود. همچنین علت ارسال مقاله به این مجله و همسویی آن با حیطه موضوعی مجله شرح داده می‌شود. در نهایت توضیحات مربوط به کپی رایت و همچنین چاپ نکردن مقاله در مجلات دیگر آورده می‌شود. اگرچه در بسیاری از موارد نسخه‌های آماده‌ای از کاور لتر را می‌توان با جستجو در اینترنت به دست آورد اما پژوهشگران باید این نکته را مورد توجه قرار دهند که جذابیت کاور لتر و همچنین اختصاصی بودن آن باعث توجه ادیتور مجله به مقاله خواهد شد.

نگارش کاور لتر مقاله

ضرورت استفاده از مشاور در نگارش کاور لتر مقاله

بسیاری از پژوهشگران در هنگام ارسال مقاله به مجلات مختلف، مسئولیت نگارش کاور لتر را خود به عهده می‌گیرند. در بسیاری از موارد نتیجه چنین کاری نگارش کاور لترهایی با ساختار تکراری، نامناسب، غیرشفاف و طولانی است. در واقع بسیاری از پژوهشگران کاور لتر را یک بخش زاید می‌دانند و تنها از سر تکلیف اقدام به نگارش آن می‌کنند درحالی که کارو لتر تاثیر بسیاری بر نتیجه نهایی مقاله شما خواهد داشت. از همین رو بسیاری از پژوهشگران سرشناس توصیه می‌کنند که نویسنده مسئول مقاله از تجربیات یک مشاور در نگارش کاور لتر استفاده کند. موسسه نیتیو پیپر نیز در راستای ارائه خدمات با کیفیت به پژوهشگران ایرانی، اقدام به تشکیل تیمی از پژوهشگران برتر کرده است تا در زمینه نگارش کاور لتر با شما همکاری نماید.

چگونه از خدمات نیتیو پیپر در زمینه نگارش کاور لتر مقاله استفاده کنم؟

برای استفاده از خدمت ما در زمینه نگارش کاور لتر مقاله و خدمات ترجمه تخصصی مقاله کافی است با ایمیل، شماره تماس یا آدرس ما در تلگرام ارتباط برقرار کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به صفحه تماس با ما یا ثبت سفارش، فرم‌های مربوطه را پر کنید تا همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند.