نگارش انگیزه نامه یا SoP ۱۳۹۸-۹-۵ ۱۹:۱۴:۴۵ +۰۰:۰۰

نگارش انگیزه نامه یا SoP

موسسه نیتیو پیپر آماده ارائه خدمات نگارش انگیزه نامه یا SoP به دانشجویان و پژوهشگران گرامی است. انگیزه نامه یا SoP که معادل عبارت Statement Of Purpose می‌باشد یکی از مهم‌ترین مدارک برای اخذ پذیرش تحصیلی می‌باشد. بسیاری از افرادی که برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های خارج از کشور اقدام کرده‌اند یا توانسته‌اند چنین پذیرشی را دریافت کنند عقیده دارند که انگیزه نامه یا SoP مهم‌ترین بخش رزومه و مدارک شما خواهد بود. بنابراین اگر شما نیز چنین قصدی دارید باید نگارش این بخش را بسیار جدی بگیرید و تا حد امکان از مشاوران باتجربه در این زمینه راهنمایی دریافت کنید.

بسیاری از افراد این سوال را مطرح می‌کنند که با وجود ارائه مستندات تحصیلی و رزومه چه نیازی به ارائه انگیزه نامه یا SoP می‌باشد؟ در واقع باید به این نکته توجه کنید که مدارک و رزومه شما نشانگر گذاشته تحصیلی شما است ولی هیچ اطلاعاتی درباره آینده تحصیلی شما ارائه نمی‌دهد. کمیته پذیرش علاقه دارد بداند که هدف شما از تحصیل در این رشته و در این دانشگاه چیست و چه برنامه‌هایی برای ادامه مسیر تحصیلی و پژوهشی خود دارید.

دانشجویان باید به این نکته توجه کنند که در شرایط مساوی و زمانی که کمیته پذیرش بین تعداد زیادی متقاضی با پیشینه پژوهشی مشابه مردد است، انگیزه نامه یا SoP اصلی‌ترین فاکتور در انتخاب شما خواهد بود. کمیته پذیرش بدون اینکه اسامی افراد را بداند و تنها با مطالعه رزومه و انگیزه نامه تصمیم نهایی خود را خواهد گرفت. موسسه نیتیو پیپر آمادگی دارد در زمینه نگارش انگیزه نامه یا SoP مشاوره دقیقی به شما ارائه دهد و وظیفه نوشتن این بخش از رزومه شما را برعهده بگیرد.

انگیزه نامه یا SoP

آیا استفاده از انگیزه نامه یا SoP آماده یا تمپلت‌های اینترنتی صحیح است؟

بسیاری از دانشجویان برای صرف هزینه کمتر یا به دلیل کم اهمیت دانستن نگارش انگیزه نامه یا SoP از قالب‌ها و تمپلت‌های آماده که در اینترنت به تعداد زیادی وجود دارد استفاده می‌کنند. اما این کار ممکن است تمام آینده تحصیلی شما در یک رشته و در یک دانشگاه را بر باد دهد. به دو دلیل اساسی نباید از چنین قالب‌های آماده‌ای استفاده کرد.

دلیل نخست این است که بیشتر دانشگاه‌های معتبر از نرم افزارهای همانند یاب برای بررسی سرقت علمی و ادبی استفاده می‌کنند. اگر شما از تمپلت‌های آماده استفاده کنید این نرم افزارها به سرعت کپی بودن بخشی از متن شما را تشخیص خواهند داد. دلیل دوم این است که اعضای هئیت گزینش در هر سال صدها و یا شاید هزاران انگیزه نامه دریافت و مطالعه می‌کنند و بدون تردید نمونه‌های بسیار زیادی از این انگیزه نامه یا SoP آماده را دیده‌اند. بنابراین به سرعت می‌توانند تشخیص دهند که مشابه انگیزه نامه یا SoP شما را نیز قبلاً دیده‌اند.

کپی بودن انگیزه نامه یا SoP شما یک پیام بسیار مهم را به هیئت گزینش مخابره می‌‌کند. پیام چنین کاری این است که شما وقت زیادی برای نگارش انگیزه نامه یا SoP خود صرف نکرده‌اید و در واقع تحصیل در این رشته و این دانشگاه ارزش صرف وقت برای نگارش انگیزه نامه یا SoP را نداشته است. چنین تاثیر منفی می‌تواند شانس انتخاب شما را از بین ببرد درحالی که شاید اگر این کار را نمی‌کردید به احتمال بالایی در دانشگاه مورد نظر پذیرش می‌شدید.

چگونه از خدمات نیتیو پیپر در زمینه نگارش انگیزه نامه یا SoP استفاده کنم؟

برای استفاده از خدمت ما در زمینه نگارش انگیزه نامه کافی است با ایمیل، شماره تماس یا آدرس ما در تلگرام ارتباط برقرار کنید. همچنین برای استفاده از خدمات ترجمه مقاله تخصصی می‌توانید به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید و درخواست ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید. پس از ثبت درخواست، همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت و امور مربوط به سفارش شما را پیگیری خواهند کرد