ویراستاری نیتیو مقالات علمی برای چاپ در مجلات معتبر ۱۳۹۸-۹-۴ ۱۹:۲۳:۳۹ +۰۰:۰۰

ویراستاری نیتیو مقالات علمی برای چاپ در مجلات معتبر

ویراستاری نیتیو مقالات علمی از جمله مراحل مهمی است که باید توسط نویسندگان مقاله طی شود تا راه برای چاپ مقاله در مجلات معتبر ISI، اسکوپوس و PubMed هموارتر شود. بسیاری از پژوهشگران برجسته و همچنین دانشجویان و اساتید در نگارش مقالات خود از افرادی کمک می‌گیرند تا کیفیت مقاله نگارش شده افزایش یابد اما تجربه نشان داده است که ویراستاری مقاله توسط افراد دارای صلاحیت، نقش بسیار موثری در پذیرش نهایی مقاله خواهد داشت.

موسسه ترجمه مقاله نیتیو پیپر به دلیل همکاری با پژوهشگران برجسته در تمامی رشته‌ها، آماده ارائه خدمات مرتبط با ویراستاری نیتیو مقالات علمی می‌باشد. این ویراستاری برای افرادی مناسب است که قصد چاپ مقاله در مجلات با کیفیت بالا را دارند و برای مقالاتی که در مجلات دیگر به چاپ می‌رسند تنها استفاده از ترجمه نیتیو کافی خواهد بود. در ادامه با مفاهیم مختلف ویراستاری نیتیو مقالات علمی و همچنین خدمات نیتیو پیپر در این زمینه آشنا خواهید شد.

ویرایش و ادیت نیتیو مقاله

ویراستاری نیتیو مقالات علمی به چه معناست؟

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که ویراستاری نیتیو مقالات علمی چیست و چه تفاوتی با ترجمه نیتیو دارد. ترجمه نیتیو به معنی برگرداندن یک متن علمی از زبان مبدا به زبان مقصد است، برای مثال ترجمه مقاله از زبان فارسی به زبان انگلیسی. هدف یک مترجم نیتیو این است که با رعایت قواعد مرسوم در زبان مقصد و همچنین با وفادار ماندن به متن اصلی، بهترین ترجمه را انجام دهد. بنابراین مترجم نیتیو حق دستکاری جملات و مفاهیم مقاله را ندارد.

اما ویراستاری مفهومی عمیق‌تر از ترجمه را در برمی‌گیرد. در ویراستاری نیتیو مقالات علمی علاوه بر توجه به اصول ترجمه، انتخاب دقیق واژگان علمی و به کار بردن قواعد درست، به محتوای مقاله و مباحث علمی آن نیز توجه می‌شود. بنابراین ویراستار مقاله علاوه بر تسلط به زبان مبدا و مقصد، باید در حوزه علمی مورد نظر نیز تخصص داشته باشد. ویراستار باید اشتباهات گرامری را اصلاح نماید و در متن یکپارچگی و انسجام ایجاد کند. همچنین کاربرد صحیح افعال و قیدها را بررسی و ارتباط معقول بین جملات را برقرار نماید.

با توجه به آنچه گفته شد مشخص می‌شود که به صورت کلی دو نوع ویراستاری وجود دارد. در ویراستاری صوری و ظاهری هدف ویراستار اصلاح مقاله از نظر ساختاری، گرامری و واژگان است. اما در ویراستاری علمی هدف ویراستار بررسی مقاله از نظر علمی، بررسی رفرنس‌ها و ارائه راهکارهایی به منظور افزایش کیفیت مقاله می‌باشد.

خدمات نیتیو پیپر در زمینه ویراستاری نیتیو مقالات علمی

موسسه نیتیو پیپر ضمن همکاری با تعداد بسیار زیادی از پژوهشگران ایرانی و خارجی در رشته‌های مختلف علمی، آماده ارائه خدمات مرتبط با ترجمه نیتیو، ویراستاری ظاهری و متنی و همچنین ویراستاری علمی مقالات می‌‎‌باشد. قابل ذکر است که تمامی خدمات ارائه شده توسط نیتیو پیپر با بالاترین کیفیت ارائه می‌شود و در نهایت مقاله ویراستاری شده توسط یک سرویراستار نیز بررسی و تایید می‌شود.

چگونه از خدمات نیتیو پیپر در زمینه ویراستاری نیتیو مقالات علمی استفاده کنم؟

برای استفاده از خدمت ما در زمینه ویراستاری نیتیو مقالات علمی کافی است با ایمیل، شماره تماس یا آدرس ما در تلگرام ارتباط برقرار کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به صفحه تماس با ما یا ثبت سفارش، فرم‌های مربوطه را پر کنید تا همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند.