دانلود لیست مجلات ایرانی آی اس آی ISI یا کلاریویت آنالیتیکس در سال ۲۰۱۸

۱۳۹۷-۵-۲۰ ۲۱:۳۴:۱۶ +۰۰:۰۰ ۱۳۹۷/۰۵/۲۰|دانلودها|بدون ديدگاه

پژوهشگران، اساتید و دانشجویان ایرانی می‌توانند برای دانلود لیست مجلات ایرانی آی اس آی ISI یا کلاریویت آنالیتیکس در سال ۲۰۱۸ از سایت نیتیو پیپر اقدام نمایند. موسسه ISI یا موسسه اطلاعات علمی (Institute for Scientific Information) در سال ۱۹۶۰ توسط یوجین گارفیلد از دانشگاه پنسیلوانیا تاسیس شد. این موسسه در سال ۱۹۹۲ به شرکت تامسون فروخته شد و این شرکت نیز در سال ۲۰۰۲ با شرکت رویترز ادغام شد و موسسه تامسون رویترز شکل گرفت.

برای سال‌های طولانی لیست مجلاتی که توسط موسسه ISI سابق و بعدها تامسون رویترز منتشر می‌شد به عنوان یک مرجع قابل اعتماد برای شناسایی مجلات علمی معتبر به کار می‌رفت. در سال ۲۰۱۶ شرکت تامسون رویترز بخش علمی خود را به شرکت کلاریویت آنالیتیکس (Clarivate Analytics) فروخت. بنابراین هم اکنون لیست مجلات معتبر ISI با نام جدید خود یعنی لیست مجلات کلاریویت آنالیتیکس منتشر می‌شود.

موسسه کلاریویت آنالیتیکس یا ISI سابق در هر سال هزاران مجله علمی را از سراسر دنیا مورد ارزیابی قرار می‌دهد و مجلاتی که معیارهای این موسسه را داشته باشند به لیست مجلات معتبر این موسسه راه پیدا می‌کنند. هم اکنون بیش از ۱۸ هزار مجله در لیست مجلات کلاریویت آنالیتیکس یا ISI فهرست شده است که برخی از آن‌ها که دارای اعتبار بالاتری هستند و ضریب تاثیر دارند در پایگاه وب آف ساینس (WoS) نمایه می‌شود.

دانلود لیست مجلات ایرانی آی اس آی ISI

مجلات ایرانی بسیاری در لیست مجلات ISI وجود دارد. با این حال تعداد مجلات ایرانی ISI در مقایسه با تعداد مقالاتی که پژوهشگران ایرانی در مجلات ISI به چاپ می‌رسانند بسیار کمتر است. البته قابل اشاره است که تعداد مجلات ایرانی ISI در هر سال به صورت صعودی در حال افزایش است. در حال حاضر ۱۳۱ مجله ایرانی در این لیست وجود دارد. عمده این مجلات در حوزه پزشکی و فنی و مهندسی است اما مجلاتی نیز به صورت موردی در رشته‌های علوم انسانی و علوم پایه در این لیست دیده می‌شود. در ادامه می‌توانید برای دانلود لیست مجلات ایرانی آی اس آی ISI اقدام نمایید.

 

+بیشتر بخوانید: دانلود جدیدترین لیست مجلات اسکوپوس Scopus

+بیشتر بخوانید: دانلود لیست مجلات علمی پژوهشی و علمی ترویجی وزارت علوم اردیبهشت ۹۷

ثبت ديدگاه