دانلود آخرین لیست مجلات نامعتبر یا بلک لیست وزارت علوم اسفند ۹۶

۱۳۹۷-۵-۱۷ ۱۴:۳۸:۲۷ +۰۰:۰۰ ۱۳۹۷/۰۴/۱۷|دانلودها|بدون ديدگاه

در حال حاضر بیش از ۱۸ هزار ژورنال ISI تحت عنوان تامسون رویترز و اخیراً کلاریویت (clarivate) منتشر می‌شوند. علاوه براین بیش از ۲۰ هزار ژورنال علمی نیز تحت عنوان مجلات اسکوپوس منتشر می‌شوند. هزاران مجله علمی دیگر نیز وجود دارند که در کشورهای مختلف جهان و به زبان‌های گوناگون به چاپ می‌رسند. وزارت علوم ایران در برخی اوقات مجلاتی را که در لیست ISI یا اسکوپوس قرار دارند مورد تایید قرار نمی‌دهد و چاپ مقاله در آن‌ها را فاقد اعتبار تلقی می‌کند. فهرست این مجلات تحت عنوان لیست مجلات نامعتبر یا بلک لیست وزارت علوم منتشر می‌شود.

دلیل تایید نکردن برخی از مجلات، کیفیت پایین و یا سایر دلایل علمی و غیر علمی است. در آخرین لیست مجلات نامعتبر یا بلک لیست وزارت علوم که در اسفندماه ۹۶ منتشر شده است ۲۷۱ نشریه علمی نامعتبر تشخیص داده شده است. همچنین ۵۹ نشریه نیز جعلی تشخیص داده شده‌اند. نشریات جعلی به مجلاتی اطلاق می‌شود که علاوه بر سایت اصلی مجله، یک سایت جعلی نیز برای آن طراحی شده است و افرادی با سوء استفاده از نام مجله، از پژوهشگران مبالغی را دریافت و مقالات آنان را در وبسایت جعلی خود آنلاین می‌کنند.

در ادامه می‌توانید آخرین لیست مجلات نامعتبر یا بلک لیست وزارت علوم که در اسفندماه ۱۳۹۶ منتشر شده است به صورت مستقیم از سایت نیتیو پیپر دانلود کنید.

 

ثبت ديدگاه