پذیرش و چاپ فوری مقاله در مجلات ISI و اسکوپوس ۱۳۹۸-۸-۲۶ ۱۸:۳۸:۵۰ +۰۰:۰۰

پذیرش و چاپ فوری مقاله در مجلات ISI و اسکوپوس

یکی از خدمات اساسی موسسه ترجمه مقاله نیتیو پیپر به دانشجویان، پژوهشگران و اساتید پذیرش و چاپ فوری مقاله در مجلات ISI و اسکوپوس می‌باشد. با توجه به اینکه گرفتن پذیرش از مجلات معتبر و چاپ مقاله در آن‌ها یک فرایند بسیار پیچیده و طولانی است، بسیاری از پژوهشگران با وجود اینکه دارای مقالات بسیار قوی هستند در چاپ آن‌ها به مشکل برمی‌خوردند.

موسسه نیتیو پیپر آمادگی دارد تا ضمن بررسی عنوان و چکیده مقالات ارسالی پژوهشگران، مجلات ISI و اسکوپوس مناسبی را به این عزیزان پیشنهاد دهد و فرایند گرفتن پذیرش و چاپ فوری مقاله در مجلات ISI و اسکوپوس را انجام دهد. در ادامه با خدمات ما در این حوزه بیشتر آشنا خواهید شد.

خدمات مرتبط با پذیرش و چاپ فوری مقاله در مجلات ISI و اسکوپوس

۱- ترجمه نیتیو و تخصصی مقاله: یکی از ابتدایی‌ترین مراحل پذیرش و چاپ فوری مقاله در مجلات ISI و اسکوپوس ترجمه مقاله به زبان انگلیسی یا سایر زبان‌ها است. کیفیت این ترجمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها با توجه به سطح مجله می‌تواند متفاوت باشد اما اصول اولیه و پایه ترجمه باید در آن‌ها رعایت شده باشد. موسسه نیتیو پیپر به دلیل داشتن تیمی کامل از مترجمین مجرب در زمینه ترجمه مقاله و متون علمی، آماده انجام ترجمه نیتیو برای مجلات با کیفیت بسیار بالا و همچنین ترجمه تخصصی با کیفیت مناسب برای مجلات متوسط می‌باشد.

پذیرش و چاپ فوری مقاله در مجلات ISI و اسکوپوس

۲- یافتن مجله مناسب: یافتن مجله برای چاپ مقاله را شاید بتوان از دشوارترین بخش‌های فرایند چاپ مقاله دانست. مجلات مختلف هر رشته علمی را می‌توان به چند دسته مختلف تقسیم کرد. دسته‌بندی اول مربوط به کیفیت مجلات است. برای مجلات اسکوپوس معمولاً از معیار Q1 یا Q4 برای دسته بندی مجلات استفاده می‌کنند که مجلات Q1 بالاترین کیفیت را دارند و سایر مجلات نیز به ترتیب پس از آن قرار دارند. پژوهشگر باید بتواند با توجه به حوزه پژوهش خود و همچنین کیفیت مقاله‌ای که به نگارش درآورده است مجله مناسب را در یکی از این دسته‌ها انتخاب کند.

برای مجلات ISI یا تامسون رویترز معمولا از ضریب تاثیر استفاده می‌کنند. مجلاتی که دارای ضریب تاثیر باشند نسبت به مجلات بدون ضریب تاثیر کیفیت بالاتری دارند. همچنین در بین مجلات با ضریب تاثیر مختلف باید با توجه به واقعیت‌های موجود و کیفیت مقاله یک مجله را انتخاب کرد. انتخاب مجله‌ای با ضریب تاثیر بالا احتمال پذیرش مقاله را کم خواهد کرد.

دسته‌بندی دیگر برای مجلات با توجه به زمان پذیرش و فرایند داوری هر مجله است. برخی مجلات کل پروسه داوری را در ۴ الی ۵ هفته انجام می‌دهند درحالی که همین فرایند در برخی دیگر از مجلات ممکن است بیش از یک سال طول بکشد. بنابراین باید این عامل را نیز بررسی و با توجه به زمانی که پژوهشگر دارد مجله مناسب‌تری را انتخاب کرد. در دسته‌بندی سوم می‌توان مجلات را براساس درصد و احتمال پذیرش مقالات طبقه‌بندی کرد. در برخی مجلات نرخ پذیرش مقاله حتی تا ۵۰ درصد نیز می‌رسد که به معنی این است که از هر دو مقاله ارسالی یک مقاله مورد پذیرش قرار می‌گیرد. از سوی دیگر نرخ پذیرش مقاله در برخی دیگر از مجلات ۵ یا ۶ درصد است که به معنی پذیرش سخت مقاله توسط این مجلات است.

با توجه به اطلاعات بالا، مشاهده می‌شود که انتخاب مجله مناسب یکی از دشوارترین مراحل پذیرش و چاپ فوری مقاله در مجلات ISI و اسکوپوس است. به غیر از عوامل گفته شده باید به عوامل دیگری نظیر اعضای تحریریه مجله، کشوری که مجله در آن منتشر می‌شود، ناشر مجله و همچنین نحوه انتقال وجه و واریز هزینه‌ها نیز توجه کرد. موسسه نیتیو پیپر آمادگی دارد در این مرحله از فرایند پذیرش و چاپ فوری مقاله در مجلات ISI و اسکوپوس در کنار شما باشد و تمامی امور مربوط به انتخاب مجله یا مجلات مناسب برای مقاله شما را برعهده بگیرد.

۳- انجام مقدمات ارسال مقاله به مجله: در این مرحله از پذیرش و چاپ فوری مقاله در مجلات ISI و اسکوپوس پژوهشگر یا پژوهشگران باید مقاله را برای ارسال به مجله آماده نمایند. بسیاری از مجلات از پژوهشگران درخواست کاور لتر را دارند که باید به صورت تخصصی و با مهارت بالایی نوشته شود. پس از آن باید مقاله در فرمت مجله مورد نظر دربیاید و بنابر درخواست مجله چندین فایل شامل فایل جداول، فایل تصاویر، فایل چکیده و عنوان، فایل مشخصات نویسندگان و فایل کاور لتر آماده سازی شود. تیم پذیرش موسسه نیتیو پیپر تمامی این خدمات را به رایگان و در کمترین زمان به انجام می‌رساند و مقاله را آماده ساب میت در مجله مورد نظر می‌نماید.

۴- سابمیت مقاله در مجله مورد نظر: پس از یافتن مجله مناسب و انجام مقدمات، مقاله باید در مجله مورد نظر سابمیت گردد. سابمیت مقاله معمولاً به دو صورت است. در نوع اول مقاله و سایر فایل‌ها از طریق ایمیل به آدرس ایمیل مجله ارسال می‌گردد که این شیوه تقریباً منسوخ شده است و مجلات بسیار کمی مقالات را از این طریق دریافت می‌کنند.

پذیرش و چاپ فوری مقاله در مجلات ISI و اسکوپوس

در روش دوم مقاله از طریق سایت مجله و با استفاده از سیستم‌های آنلاینی که وجود دارد سابمیت می‌گردد. در این روش پژوهشگر باید گام به گام به پیش برود و در هر مرحله اطلاعات و فایل‌های مورد نظر را وارد کرده و بارگذاری نماید. با توجه به اینکه مجلات سیستم‌های مختلفی برای سابمیت مقالات استفاده می‌کنند و در برخی اوقات این سیستم‌ها بسیار پیچیده هستند، موسسه نیتیو پیپر می‌تواند این مرحله از پذیرش و چاپ فوری مقاله در مجلات ISI و اسکوپوس را نیز به طور کامل برای پژوهشگران به انجام برساند.

۵- پیگیری مکاتبات و اصلاحات مجله: پس از انجام سابمیت مقاله در مجله مورد نظر، دو حالت برای پژوهشگران پیش خواهد آمد. در حالت اول مقاله توسط سردبیر رد خواهد شد. در این صورت سردبیر اعلام می‌کند که از نظر وی مقاله برای مجله مورد نظر مناسب نیست و دلایلی را نیز ذکر می‌کند و البته در انتها اضافه می‌کند که در صورتی که پژوهشگر اصرار داشته باشد می‌تواند مقاله را برای داوران ارسال نماید. اما با توجه به دید منفی سردبیر به مقاله، به نظر می‌رسد که اصرار بر داوری مقالات کاری بیهوده خواهد بود.

در حالت دوم مقاله توسط سردبیر به داوران ارسال می‌گردد و داوران اصلاحات مورد نظر خود را به سردبیر ارسال می‌کنند. انجام مکاتبات با مجله در این مرحله بسیار مهم است و اگر سهل انگاری صورت گیرد و در انجام اصلاحات تعللی در کار باشد مقاله ریجکت خواهد شد. با توجه به اهمیت مکاتبات، معمولاً نویسنده مسئول فردی با تجربه و مسلط به زبان انگلیسی انتخاب می‌شود و در صورتی که پژوهشگران نیاز به مشاوره و راهنمایی داشته باشند، موسسه نیتیو پیپر مکاتبات با مجله را انجام می‌دهد.

چگونه از خدمات نیتیو پیپر در زمینه پذیرش و چاپ فوری مقاله در مجلات ISI و اسکوپوس استفاده کنم؟

برای استفاده از خدمت ما در زمینه پذیرش مقاله و سپس چاپ مقاله در مجلات ISI و اسکوپوس کافی است با ایمیل، شماره تماس یا آدرس ما در تلگرام ارتباط برقرار کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به صفحه تماس با ما یا ثبت سفارش، فرم‌های مربوطه را پر کنید تا همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند.