سرقت علمی و ۱۰ ابزار رایگان برای تشخیص آن

۱۳۹۸-۹-۱۰ ۱۷:۵۳:۰۷ +۰۰:۰۰ ۱۳۹۸/۰۹/۱۰|آموزش ها|1 ديدگاه

سرقت علمی معمولاً به صورت تعمدی در مقاله علمی اتفاق نمی‌افتد. در بسیاری از اوقات رخ دادن آن در اثر یک اشتباه است. حتی یک استناددهی غیردقیق نیز می‌تواند به عنوان سرقت علمی تعیین گردد. مشخص نمودن محتوای کپی شده، کم کردن تشابه و بهبود کیفت مقاله علمی شما از طریق یک نرم افزار کشف سرقت علمی قبل از اینکه بخواهید آن مقاله را در مجله‌ای سابمیت کنید بسیار مهم و اساسی است. در این مقاله، به ارایه مطلبی با عنوان سرقت علمی و ۱۰ ابزار رایگان برای تشخیص آن پرداخته‌ایم. با وب سایت نیتیو پیپر همراه باشید.

سرقت علمی و ۱۰ ابزار رایگان برای تشخیص آن

۱- وب سایت DupliChecker.com 

این وب سایت، یک وب آنلاین رایگان برای بررسی سرقت علمی در مقاله و اسناد دیگر علمی است. در این وب سایت شما می‌توانید به بررسی مقاله خود پرداخته  به صورت آنلاین به ادیت مقاله خود بپردازید. این وب سایت با بالاترین دقت ممکن و با گزارش آماری دقیق به بررسی میزان سرقت علمی در مقاله شما می‌پردازد و موارد را به شما نشان می‌دهد.

۲- وب سایت Plagiarismsoftware.net

این وب سایت یکی از وب‌سایت‌های معروف و رایگان در بررسی آنلاین  سرقت علمی در اسناد علمی و مقاله است. این ابزار به منظرو کمک به جامعه دانشگاهی و نویسندگان برای تحلیل متون علمی خود طراحی شده است. این وب سایت عملکرد دقیقی دارد و تمامی جزییات ممکن درباره سند علمی را در مورد سرقت علمی به کاربر ارائه می‌دهد.

۳- نرم افزار Plagiarism CheckerX

این نرم‌افزار به منظور تشخیص محتوای کپی شده در مقاله و سایر متون علمی طراحی شده است و می‌تواند به دانشجویان، اساتید، پژوهشگران و نویسندگان در بررسی میزان اصالت موجود در محتوای آماده شده کمک شایانی کند. نسخه ترایال این نرم‌افزار رایگان می‌باشد اما طبیعتاً محدودیت‌هایی نیز در این نسخه آزمایشی وجود دارد. اما با این حال، در مقایسه با سایر نرم‌افزارها عملکرد به مراتب بهتری دارد.

۴- وب سایت PlagScan.com

این وب سایت یکی دیگر از ابزارهای بررسی اصالت متن مقاله می‌باشد. این وب سایت به شما ضمانت می‌دهد که متن آپلود شده به هیچ عنوان در اختیار افراد دیگر قرار نخواهد گرفت و امنیت بالایی را احساس خواهید کرد.

۵- وب سایت Smallseotools.com

این وب سایت ابزار بسیار خوبی در جهت تشخیص سرقت ادبی است. این وب سایت می‌تواند آدرس وب سایت‌هایی را که گمان می‌رود فرد بخش‌هایی از مقاله را از سند موجود در آن کپی کرده باشد نیز ارایه می‌کند. این ابزار همه روزه به میلیون‌ها دانشجو و نویسنده‌ای که قصد برسی متن نگارش شده خود را دارند، کمک می‌کند.

۶- وب سایت Plagiarisma.net

این وب سایت یک ابزار رایگان و آنلاین است. به محض ورود می‌بایست برای استفاده از نسخه کامل آن اکانتی را ایجاد کنید. این ابزار نیز می‌تواند در تعیین اصالت متن نوشته شده بسیار به شما کمک کننده باشد.

۷- وب سایت Quetext.com

این وب سایت در حال توسعه یک نرم‌افزار برای تعیین اصالت متن است و هم اکنون نیز در وب سایت خود پذیرای بیش از ۲ میلیون دانشجو و پژوهشگر از کل جهان است. این وب سایت به نویسندگان در تعیین متون و بخش‌های غیراصیل سند خود کمک شایانی می‌کند.

۸- وب سایت Plagramme.com

این وب سایت ابزاری است برای برسی عمیق استنادات، محتوای آنلاین و اسناد دانشگاهی. این ابزار گزارش دقیقی از بخش‌هایی که در آن‌ها سرقت علمی اتفاق افتاده است را به شما ارایه می‌دهد.

۹- وب سایت Easybib.com

از این وب سایت شما می‌توانید به نرم افزار EasyBib Plus دسترسی پیدا کنید که ابزاری برای تعیین محتوای غیراصیل می‌باشد. تنها با یک اسکن ساده می‌توانید مشکلات گرامری، املایی، نگارشی و محتوای مظنون به سرقت علمی را در متن یا مقاله خود پیدا کنید.

۱۰- وب سایت Noplag.com

این وب سایت گزارشی با جزییات کامل از وجود سرقت ادبی در متن را به شما ارایه می‌کند. با اتکا به چنین نرم‌افزاری می‌توانید با خیال راحت محتوای اصلی خود را آماده کنید و در نهایت با درصد بالایی اطمینان داشته باشید که محتوای غیراصیل در مقاله شما را به شما نشان خواهد داد.

اما دو ابزار غیر رایگان دیگر نیز وجود دارند که در صورت دسترسی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. دو وب سایت Turnitin.com و Ithenticate.com نرم‌افزاری را به شما ارایه می‌دهند که مورد اقبال بسیاری از جوامع دانشگاهی می‌باشد.

شما می‌توانید از خدمات نیتیو پیپر در بررسی اصالت متن در مقاله استفاده کنید. همچنین، بعد از بررسی اصالت مقاله می‌توانید از خدمات ترجمه مقاله و چاپ مقاله ما بهره‌مند شوید.

يك ديدگاه

  1. تست ۱۳۹۸-۰۹-۱۹ در ۱۴:۵۱- پاسخ دادن

    آیا این سایتها به زبان فارسی هم می توانند بررسی کنند؟

ثبت ديدگاه