اهمیت تطابق فعل و فاعل در نگارش مقاله علمی

۱۳۹۸-۹-۱۲ ۱۷:۲۹:۰۱ +۰۰:۰۰ ۱۳۹۷/۰۲/۳۱|آموزش ها|بدون ديدگاه

در نگارش آکادمیک، توجه به ساختار جمله و گرامر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هر چند این مساله در نگارش غیررسمی هم صادق است، اما اشتباهات گرامری در نگارش آکادمیک اعتبار نویسنده را شدیداً کاهش می‌دهد. در این راستا، یکی از نکات مهم تطابق فعل و فاعل است. رابطه‌ی فعل و فاعل در قلب نگارش صحیح انگلیسی قرار دارد. تطابق فعل و فاعل جمله را یکدست و درک آن را ساده‌تر می‌کند. با وب سایت ترجمه مقاله نیتیو پیپر همراه باشید.

تطابق فعل و فاعل (Subject-Verb Agreement) در نگارش آکادمیک

فاعل نشان‌دهنده‌ی شخص یا شیءِ کننده‌ی کار است، در حالی که فعل نشان‌دهنده‌ی حضور، اقدام یا رخداد است. برای مثال:

George played

She brushed her hair

He reviewed for the exams

Christine renewed her license

در هر کدام از این جمله‌ها، خواننده درک می‌کند که چه کسی عملی را انجام داده است. همچنین، روشن است که چه کاری انجام شده است. تطابق فعل و فاعل در هر کدام از جمله‌ها واضح است و خواننده از خود نمی‌پرسد که چه کسی عملی را انجام داده است یا چه عملی انجام شده است. روشن شد که تطابق فعل و فاعل در تمام اشکال نگارش انگلیسی لازم و ضروری است. چرا باید مراقب باشیم؟ اولاً هدف نگارش انتقال پیام به خواننده است و اگر خواننده متوجه موضوع نشود انتقال پیام ممکن نیست. دوم، رعایت اصول گرامری در مقاله اعتبار شما را افزایش می‌دهد.

عرف‌های نوشتاری در ارتباط با تطابق فعل و فاعل در نگارش مقاله علمی

برای تطابق فعل و فاعل، اولین گام این است که فاعل باید با فعل تناسب داشته باشد. از آنجا که فاعل‌ها و فعل‌ها اشکال مختلفی دارند، تشخیص این موضوع چندان که به نظر می‌رسد ساده نیست. در مجموع، اگر فاعل جمع باشد، فعل هم جمع بسته می‌شود:

Joshua talks (مفرد)

The women talk (جمع)

در زمان حال ساده (present tense)، اگر افعال جمع بسته شوند، s از انتهای آن‌ها حذف می‌شود. در گذشته‌ی ساده (past tense)، فعل تغییری نمی‌کند.

I played (مفرد)

They played (جمع)

یکی از روش‌هایی که می‌توان از تطابق فعل و فاعل اطمینان حاصل کرد این است که از تعداد اشخاص یا اشیائی که فاعل به آن‌ها اشاره کرده است مطمئن شویم و سپس فعل را با آن‌ تطابق دهیم. با این حال، عبارت‌هایی وجود دارند که شمارش آن‌ها ساده نیست. برای مثال:

Everyone changes their mind

No one greets the waiter

No one saves the day

جمله‌های بالا حاوی ضمایر نامعین هستند (indefinite pronoun). در خصوص ضمایری که در مثال‌های بالا به کار رفته‌اند، باید به خاطر سپرد که anyone ،everybody ،everyone ،nobody ،no one و someone  همیشه با فعل مفرد به کار می‌روند. شاید everybody جمع به نظر برسد، اما مفرد است و به تک‌تک اشخاص اشاره دارد. از طرف دیگر، برخی از ضمایر نامعین مانند all یا  some  هم می‌توانند مفرد باشند و هم جمع.

All of the dogs barked

Some of the bees landed on the flower

هم All  و هم some می‌توانند به چیزهایی اشاره کنند که قابل شمارش نیستند. در این حالت، باید در کنار آن‌ها از افعال مفرد استفاده کرد.

All of the air escaped

Some of the water spilled

استثنائات تطابق فعل و فاعل در نگارش مقاله علمی

بسیاری از اسامی به یک گروه یا دسته اشاره می‌کنند. این اسامی برخی اوقات با فعل جمع و برخی اوقات با فعل مفرد به کار می‌روند. این‌ها استثنائاتی هستند که منجر به بی‌قاعدگی در زبان انگلیسی می‌شوند. برای اطمینان از اینکه نوشته‌مان از نظر گرامری درست است یا خیر، باید با این استثنائات آشنا شویم. اگر این اسامی به تمام اجزاء یک گروه به عنوان یک جزء واحد اشاره کرده باشند، از فعل مفرد استفاده می‌کنیم:

The party starts at 9 o’clock

The crowd cheers on

The team remains calm

باید توجه کرد که اگر اعضای گروه تک به تک (نه به صورت واحد) اقدامی را انجام داده باشند، با اینکه ظاهر اسم مفرد است، اما با فعل جمع به کار می‌رود.

The jury are hesitant about the plaintiff

اگر اسم به زمان، پول، و مسافت اشاره داشته باشد، باید آن را مفرد تلقی کرد:

Eight thousand dollars is more than I will pay for a bag

Nine kilometers was the most I could run

Twelve hours was a long time to wait

کسرها، اگر پیش از اسم مفرد به کار رفته باشند، مفرد هستند. اگر کسرها پیش از اسم جمع به کار رفته باشند، جمع هستند:

A fourth of the audience did not like the performance

Fifty percent of the book is composed of pictures

Neither  و Either همیشه با فعل مفرد به کار می‌روند.

Neither of the dogs is black

Either the restaurant or the café is fine with me

تأثیر تطابق فعل و فاعل بر نگارش آکادمیک

در نگارش آکادمیک، این قواعد از اهمیت برخوردارند. بی‌توجهی به تطابق فعل و فاعل در نگارش آکادمیک عواقب ناگواری دارد، برای مثال پیام‌تان منتقل نمی‌شود، مخاطب‌تان گیج می‌شود، و اعتبارتان کاهش می‌یابد. رعایت قواعد نحوی، انسجام در ساختار جمله، و دستور زبان صحیح از ویژگی‌های نگارش آکادمیک هستند. از جمله مسائلی که نباید نادیده گرفت توجه به تطابق فعل و فاعل هنگام نگارش است.

رعایت کردن قواعد اینچنینی ممکن است سخت به نظر برسد، اما برای تبحر پیدا کردن در نگارش الزامی‌اند. درباره‌ی این قواعد مطالعه کنید تا به هدف‌تان نزدیک شوید.

آیا درباره‌ی تطابق فعل و فاعل گیج شده‌اید؟ استفاده از این قواعد برای‌تان ساده است یا سخت است؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید!

برای دریافت خدمات مربوط به ترجمه تخصصی مقاله، نگارش کارولتر، فورمت‌بندی مقاله، ادیت تخصصی و ویراستاری مقاله کافی است از طریق شماره‌های تماس ما با همکارانمان در ارتباط باشید.

ثبت ديدگاه