جستجوهای پیشرفته در گوگل ‌اسکالر برای یافتن عبارات مرتبط با زمینه

۱۳۹۸-۹-۱۳ ۰۹:۵۵:۰۸ +۰۰:۰۰ ۱۳۹۸/۰۵/۰۵|آموزش ها|بدون ديدگاه

در این مطلب به جستجوهای پیشرفته در گوگل ‌اسکالر برای یافتن عبارات مرتبط با زمینه خواهیم پرداخت. اینکه گوگل‌اسکالر چگونه می‌تواند عباراتی را شناسایی کند که در تخصص‌های مختلف به اشکال متفاوتی استفاده می‌شوند. با وب سایت ترجمه مقاله نیتیو پیپر همراه باشید.

جستجو برای این نوع عبارات به راهبردهای پیشرفته‌تری نیاز دارد. همانطور که در مقاله پیشین اشاره شد، گوگل‌اسکالر گنجینه ادبیات آکادمیک است. مقالاتِ چاپ‌ شده در ژورنال‌ها، کتاب‌ها و پایان‌نامه‌ها در گوگل‌ اسکالر جمع‌آوری می‌شوند. (بیشتر بخوانید: معرفی چند سایت علمی برای جستجو و دانلود رایگان مقالات اوپن اکسس)

در ساده‌ترین سطح، می‌توان تعداد نتایج جستجو شده را برای دو عبارت تخصصی مقایسه کرد تا به این نتیجه رسید که کدام یک در نشریات آکادمیک کاربرد بیشتری دارد. با این حال، بسیاری عبارات و واژه‌ها کاربردهای متمایزی در حوزه‌های مختلف پژوهشی دارند. در گوگل‌ اسکالر، می‌توانید از چهار عملکرد برای جستحوی پیشرفته استفاده کنید تا جستجوی‌تان بر کاربردهای تخصصی عبارات متمرکز شود. برای دسترسی به بخش advanced search، باید وارد صفحه اصلی گوگل‌اسکالر شوید و در سمت چپ صفحه، روی گزینه‌ای که با سه خط افقی موازی مشخص شده است کلیک کنید.

 

 

“With the exact phrase”

این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا کانتکست مشخصی را برای عبارت مورد نظر انتخاب کنید. برای نمونه، عبارت “indication of” به‌تنهایی، ده برابر نتیجه بیشتری نسبت به “indication for” دارد. با این حال، “indication of antibiotics” در مقایسه با “indication for antibiotics” ده برابر کاربرد کمتری دارد. بنابراین، ارائه‌کردنِ کانتکست دقیق برای جستجوی‌تان با استفاده از “exact phrase” کمک می‌کند تا کاربردهای استاندارد را در هر یک از حوزه‌های تخصصی بهتر تشخیص دهید.

“With all of the words”/“Without the words”

این ابزارها کمک می‌کنند تا با افزودن یا حذف کلمات، جستجو را محدودتر کنید. برای نمونه، در مثال قبل، اگر بخواهید جستجو را به Streptococcus محدود کنید، می‌توانید “indication of/for antibiotic” را در بخش “With all of the words” تایپ کرده سپس واژه “Streptococcus” را به آن اضافه کنید. این رویکرد نشان می‌دهد که “indication for antibiotics” نسبت به “indication of antibiotics” بیست برابر کاربرد بیشتری در پژوهش‌های مرتبط با Streptococcus دارد. این امر نشان می‌دهد که کاربرد کدام عبارت بیشتر است. به همین ترتیب، در بخش “Without the words”، می‌توان پژوهش‌های خاصی را از جستجو حذف کرد.

“Return articles published in”

این ابزار جستجو به محقق اجازه می‌دهد تا نام یک ژورنال را مشخص کند. ممکن است بخواهید یک ژورنال تخصصی جاافتاده را مشخص کنید که حوزه پژوهشی خاص شما را منعکس می‌کند. برای نمونه، “experience in” و “experience with” اگر در بخش exact phrase جستجو شوند تعداد نتایج‌شان تقریباً مشابه است. با این حال، اگر آنها را به “British Medical Journal” محدود کنیم، تعداد نتایج “experience in” تقریباً دو برابر بیشتر است. این امر نشان می‌دهد که این عبارت در ادبیات بالینی کاربرد گسترده‌تری دارد. جستجوهای بیشتر در ژورنال‌های هم‌تراز مانند “The Lancet”، در مورد عبارت فوق، کمک می‌کند تا درباره نتایج اطمینان بیشتری کسب کنیم. جستجوی مبتنی بر ژورنال زمانی به‌طور خاص کاربردی است که یک ژورنال هدف را برای انتشار انتخاب کرده‌اید و به شما اطمینان می‌دهد که استانداردهای خاص آن ژورنال را برآورده کرده‌اید.

برای دریافت خدمات مربوط به ترجمه تخصصی مقاله، نگارش کارولتر، فورمت‌بندی مقاله، ادیت تخصصی و ویراستاری مقاله کافی است از طریق شماره‌های تماس ما با همکارانمان در ارتباط باشید.

ثبت ديدگاه