پذیرش مقاله از مجلات اسکوپوس ۱۳۹۸-۹-۱۳ ۱۷:۴۹:۲۸ +۰۰:۰۰

پذیرش مقاله از مجلات اسکوپوس

پذیرش مقاله از مجلات اسکوپوس یکی از نیازهای اساتید، پژوهشگران و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی است. مجلات اسکوپوس در کنار مجلات تامسون رویترز یا همان ISI در بیشتر دانشگاه‌های ایران مورد تایید قرار می‌گیرند و حتی در دانشگاه‌های برجسته دنیا نیز دارای امتیازات ویژه‌ای هستند. در این بخش ابتدا به معرفی مجلات اسکوپوس خواهیم پرداخت و پس از آن خدمات موسسه ترجمه مقاله نیتیو پیپر در زمینه پذیرش مقاله از مجلات اسکوپوس را بررسی خواهیم کرد.

مجلات اسکوپوس به چه مجلاتی گفته می‌شود؟

تا سال ۲۰۰۴ تنها مرجع بدون رقیب ارزیابی مجلات در دنیا موسسه تامسون رویترز یا همان ISI بود. این موسسه در هر سال مجلات علمی مختلف در دنیا را بررسی و تعدادی از آن‌ها را در لیست مجلات مورد تایید خود وارد می‌کرد. اما به چند دلیل نیاز به ایجاد موسسه‌ای جدید در این زمینه احساس می‌شد که مهم‌ترین آن سخت گیری‌های بیش از حد و گاهاً غیر علمی موسسه تامسون رویترز و همچنین کند بودن فرایند بررسی مجلات و انتشار لیست آن‌ها بود.

پذیرش مقاله از مجلات اسکوپوس

برای رفع این مشکلات، انتشارات بزرگ و معروف الزویر که به عنوان یکی از قطب‌های تولید علم جهان شناخته ‌می‌شد با همکاری ۲۱ موسسه علمی از سراسر جهان اقدام به راه اندازی اسکوپوس کرد. اسکوپوس در مدت بسیار کوتاهی به رقیب جدی موسسه تامسون رویترز تبدیل شد و در برخی جهات حتی از این موسسه پیشی گرفت. برای مثال اطلاعات گسترده‌ای که موسسه اسکوپوس ارائه می‌دهد در برخی موارد از سوی تامسون رویترز ارائه نمی‌شود. همچنین سرعت انتشار اطلاعات در اسکوپوس بسیار بالاتر است و لیست مجلات این موسسه بسیار سریع‌تر به روز رسانی می‌شود. موسسه اسکوپوس در حال حاضر بیش از ۱۹ هزار مجله را تحت پوشش قرار داده است که شامل مجلاتی از ۸۵۰۰ ناشر علمی مختلف از سراسر جهان است.

آیا مجلات اسکوپوس دارای اعتبار هستند؟

پاسخ کوتاه این سوال بله است. در توضیح باید گفت که بیش از ۹۰ درصد مجلاتی که مورد تایید موسسه اسکوپوس قرار می‌گیرند و در لیست مجلات اسکوپوس قرار دارند با مجلات مورد تایید موسسه تامسون رویترز هم‌پوشانی دارند. به عبارت دیگر اگر مقاله شما در یک مجله اسکوپوس چاپ شود به احتمال بسیار زیاد این مجله در لیست تامسون رویترز نیز قرار دارد و بنابراین مجله شما هم اسکوپوس و هم ISI محسوب می‌شود. البته باید دقت شود که که لزوماً تمام مجلات اسکوپوس در لیست ISI قرار ندارند و بالعکس.

نکته دیگری که باید اشاره گردد این است که لیست مجلات اسکوپوس به صورت وسیعی در سراسر دنیا مورد پذیرش قرار گرفته است. از دانشگاه‌ها و دانشکده‌های محلی تا بزرگترین مراکز آموزشی دنیا مقالات چاپ شده در این مجلات را مورد تایید قرار می‌دهند و امتیازات مناسب را به صاحبان این قبیل مقالات اختصاص می‌دهند. در ایران نیز تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی زیر نظر وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد مقالات چاپ شده در مجلات اسکوپوس را قبول می‌کنند. بنابراین باید گفت که پذیرش مقاله از مجلات اسکوپوس و چاپ مقاله در این مجلات امتیازات مورد نظر پژوهشگران، اساتید و دانشجویان را کسب می‌کند.

خدمات موسسه نیتیو پیپر در زمینه پذیرش مقاله از مجلات اسکوپوس

موسسه نیتیو پیپر در حال حاضر با تعداد بسیار زیادی از پژوهشگران در دانشگاه‌های برجسته داخل و خارج از ایران همکاری دارد. بسیاری از این پژوهشگران عضو تیم داوران مجلات مختلف هستند و می‌توانند با معرفی مجلات دارای پروسه داوری کوتاه و نیز انجام ویراستاری‌های مورد نیاز بر روی مقالات، احتمال پذیرش آن‌ها را بالا ببرند. موسسه نیتیو پیپر آمادگی دارد خدمات کاملی را در حوزه پذیرش مقاله از مجلات اسکوپوس به تمامی پژوهشگران و دانشجویان ارائه دهد.

چگونه از خدمات نیتیو پیپر در زمینه پذیرش مقاله از مجلات اسکوپوس استفاده کنم؟

برای استفاده از خدمت ما در زمینه پذیرش مقاله از مجلات اسکوپوس کافی است با ایمیل، شماره تماس یا آدرس ما در تلگرام ارتباط برقرار کنید. شما همچنین می‌توانید با مراجعه به صفحه تماس با ما یا ثبت سفارش، فرم‌های مربوطه را پر کنید تا همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند.