ترجمه مقاله و چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی ۱۳۹۸-۹-۱۹ ۱۳:۵۰:۰۹ +۰۰:۰۰

ترجمه مقاله و چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی

مرکز پژوهشی نیتیو پیپر با داشتن چندین سال سابقه در حوزه ترجمه مقاله و چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی امکان ارائه خدمات به دانشجویان، پژوهشگران و اساتید در حوزه‌های مختلف را دارد. در زیر به برخی از فعالیت‌های موسسه ترجمه مقاله نیتیو پیپر پرداخته می‌شود.

ترجمه مقاله و چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی

۱- استخراج مقاله از پایان‌نامه

معمولاً دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا برای امور فارغ التحصیلی خود نیازمند چاپ مقاله از پایان‌نامه خود می‌باشند. یا اینکه احتمال دارد بعد از گذشت مدت زمانی پژوهشگر تصمیم گیرد تا پایان نامه خود را به مقاله تبدیل کند. یکی از خدمات نیتیو پیپر استخراج مقاله از پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد و دکترا است.

۲- ادیت یا ویرایش تخصصی مقاله

بسیاری از مقالاتی که در کشور نگارش می‌شوند به لحاظ کیفی تفاوت زیادی با مقالات کشورهای توسعه‌یافته خارج ندارند اما به لحاظ نگارشی و نوشتاری و رعایت نکات تخصصی و جزئی راهی به مجلات معتبر بین‌المللی برای‌شان باز نمی‌شود و نمی‌توانند در این مجلات به چاپ و انتشار برسند.

موسسه نیتیو پیپر با بهره‌گیری از زبده‌ترین و متخصص‌ترین ویراستارهای کشور و خارج از کشور می‌تواند خدمات مربوط به ادیت مقالات را برای پژوهشگران ارائه نماید. این خدمات در رشته‌های مختلف دانشگاهی و فارغ از اینکه مقاله در چه حوزه‌‌ای می‌باشد انجام می‌گیرد. ادیت حرفه‌ای مقاله تقریباً ۷۰ درصد مشکلات مربوط به چاپ نشدن مقاله را در مجلات معتبر بین‌المللی حل‌وفصل می‌کند.

در حیطه ادیت یا ویرایش تخصصی مقاله، اقداماتی چون رفع نواقص ترجمه‌ای، عدم استفاده از واژگان تخصصی، رفع نواقص گرامری و ساختاری مقاله، بررسی میزان همبستگی و انسجام جملات با یکدیگر، اصول رفرنس نویسی و بازنویسی جملات گنگ و مبهم در مقالات علمی انجام می‌گردد.

۳- ترجمه نیتیو یا تخصصی مقالات

بسیاری از پژوهشگرانی که زبان انگلیسی زبان دوم آن‌هاست کار بسیار سخت و دشواری در ترجمه و یا نگارش مقاله به زبان انگلیسی دارند. با توجه به تجربه ما، اغلب اشکالات مقالات ایرانی در مجلات بین‌المللی معتبر در حیطه ترجمه نیتیو مقالات است.

معمولاً ادیتور مجله در نگاه اولیه به مقاله ارسال شده به مباحث تخصصی و نوآوری موجود در مقاله کمتر توجه می‌کند و بیشتر به روایی صوری و زبانی مقاله توجه دارد. فارغ از اینکه مؤلفین مقاله چقدر نوآوری داشته‌اند و چه قدر یافته‌های آن‌ها قوی و قابل‌ اتکاست، این ترجمه و کیفیت آن است که تأثیر مستقیم خود را در پذیرش یا رد مقاله می‌گذارد.

موسسه نیتیو پیپر با داشتن همکارانی در تمامی رشته‌های دانشگاهی اقدام به ترجمه نیتیو مقالات می‌کند. در بخش ترجمه نیتیو مقالات، این تضمین از طرف مرکز پژوهشی نیتیو پیپر برای پژوهشگران وجود دارد که در صورت وجود هرگونه اشکال و ایراد در ترجمه مقاله که از طرف مجله ایراد شده باشد تا رفع کامل آن ایرادات در خدمت پژوهشگران عزیز خواهیم بود.

۴- جستجوی مجله مناسب و ارسال مقاله به مجله

یافتن مجله مناسب برای چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی فرآیندی بسیار علمی و تخصصی است. اینکه شما بتوانید مجله‌ای متناسب با موضوعیت مقاله خود پیدا کنید کار چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی را بسیار آسان‌تر می‌کند.

در مصاحبه‌ای که سایت الزویر از دلایل مهم ریجکت مقالات از سردبیران مجلات معروف خود انجام داده بود همه آن‌ها متفق‌القول عدم تطابق موضوع مقاله با اسکوپ مجله را یکی از رایج‌ترین و مهم‌ترین دلایل ریجکت مقاله عنوان نموده‌ بودند. برای یافتن مجله مناسب با اسکوپ یا هدف مقاله روش‌های مختلفی وجود دارد و وب‌سایت‌های گوناگونی جهت تسهیل این هدف نیز ارائه‌شده است اما متأسفانه هیچ‌کدام از آن‌ها کامل نیستند و هریک دارای اشکالاتی می‌باشند.

مرکز پژوهشی نیتیو پیپر با توجه به تجربه خود و سایر پژوهشگران و با به‌کارگیری روش‌های متنوع و مختلف و فیلترهایی مانند زمان و مدت پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی، هزینه چاپ، ایندکس‌های مقاله و موارد دیگر، به یافتن و معرفی مجلات متناسب با موضوعیت مقاله پژوهشگران می‌پردازد.

همچنین، ارسال و پیگیری‌های بعدی مقاله نیز بخشی بسیار مهم و حیاتی است. اغلب مجلات برای پژوهشگران فرمت‌های مختص به خود را معرفی می‌کنند که پیچیدگی‌های موجود در این کار باعث می‌شود پژوهشگران مقالات خود را بدون انجام فرمت بندی به مجله ارسال نمایند که همین کار باعث از بین رفتن شانس پذیرش و چاپ مقاله می‌شود.

۵- نگارش کاورلتر برای مقاله

کاورلتر را اغلب مجلات برای چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی اجباری می‌دانند. کاورلتر یک متن تخصصی است که سردبیران مجله معمولاً برای ارزیابی سریع مقاله دریافتی لازم می‌دانند. سردبیران مجله می‌خواهند به لحاظ زمانی بازخوردی سریع از مقاله دریافت نمایند که اولاً موضوعیت مقاله درباره چیست؟ مؤلفان چه پیش‌زمینه‌ پژوهشی قبلی داشته‌اند؟ مقاله حاوی چه نکات بدیع و جدید است و چرا پژوهشگران این مجله را برای چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی خود مناسب دیده‌اند.

پاسخ این سؤالات محتوا و بدنه اصلی کاورلتر را پدید می‌آورد و همچنین مشخص می‌نماید که سردبیر در یک فاصله کوتاه زمانی چه پاسخی مبنی بر پذیرش و یا ریجکت مقاله اتخاذ کند. کاورلتر ویترینی برای مقاله محسوب می‌شود و هرچقدر این ویترین بر اساس گزاره‌های واقعی جذاب‌تر باشد به همان میزان احتمال بررسی و احتمالاً چاپ و پذیرش مقاله بالاتر خواهد رفت.

۶- بررسی و رفع اشکالات نرم‌افزاری و فنی مقاله

بسیاری از مقالاتی که نگارش می‌شوند برحسب داشتن اشکالات جزئی یا کلی در بخش نرم‌افزاری آن‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند که رفع آن‌ها می‌تواند به چاپ و پذیرش مقاله کمک فراوانی کند. برای مثال، استفاده از نرم‌افزارهای متلب، اس پی اس اس و سایر نرم‌افزارها در مقالات امری رایج است.

اینکه پژوهشگری در کار با نرم‌افزارهای مختلف ایراداتی داشته باشد برعکس دیدگاه رایج در کشور ما امری طبیعی است زیرا دانش نرم‌افزاری می‌تواند بادانش و سواد پژوهشی امری متفاوت باشد. اینکه محققی کار تحقیقی خود را بسیار عالی انجام دهد اما باکار نرم‌افزاری برای تحلیل داده‌ها اشکالاتی داشته باشد امری عجیب‌وغریب نیست.

معمولاً در دانشگاه‌های برتر دنیا افرادی وجود دارند که به‌عنوان مشاور نرم‌افزاری پژوهش‌ها خدماتی به پژوهشگران ارائه می‌دهد و بسیار هم رایج است. مرکز پژوهشی نیتیو پیپربا داشتن همکاران متخصص در نرم‌افزارهای مختلف به پژوهشگران این امکان را می‌دهد که در صورت وجود مشکل در بخش نرم‌افزاری مقاله بتوانند با همکاران ما به مشورت و همکاری در رفع ایرادات بپردازند.

۷- تسریع فرآیند داوری مقالات

درواقع نتیجه و بازده فعالیت‌ها و خدمات پنچگانه قبلی باعث رفع بسیاری از ایرادات موجود در مقاله می‌گردد که همین امر باعث می‌شود تا کاستی‌ها و نقایص موجود در مقاله به کمترین حد ممکن رسیده و فرآیند داوری‌ و اصلاحات مقاله به کمترین حد ممکن برسد.

مقاله‌ای که به لحاظ موضوعیت به مجله مناسب ارسال شده است، قواعد فورمت‌بندی در آن به‌صورت دقیق و موبه‌مو رعایت شده باشد، مشکلات تحلیل نرم‌افزاری نداشته باشد، به‌صورت حرفه‌ای ادیت شده باشد و دارای ترجمه نیتیو و تخصصی باشد تقریباً آماده پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی است.

به همین خاطر، می‌توان با جرات چنین ادعا نمود که ما و همکاران‌مان فرآیند داوری را نه به روش‌های غیراخلاقی بلکه به روش‌های طبیعی و واقعی‌ و علمی برای پژوهشگران کوتاه نموده‌ایم.

۸- همکاری در انجام اصلاحات مدنظر مجله

گاهاً برخی مجلات ایرادات و اصلاحاتی را به مقاله وارد می‌سازند که بسیاری از اوقات مؤلفین در درک این اصلاحات وارد شده عاجز هستند.

طبیعی است که افرادی که مقالات را داوری می‌کنند دارای سواد و اطلاعات پژوهشی بسیار قوی می‌باشند و بر اساس اطلاعات و سطح دانش خود گاهاً به ارائه ایرادات و نواقصی می‌پردازند که مؤلفین هیچ دیدگاهی نسبت به آن‌ها ندارند و حتماً می‌بایست در رفع آن‌ها با افراد مجرب به مشورت بپردازند. همکاران با روئیت ایرادات و اصلاحات به طبقه‌بندی دقیق آن‌ها می‌پردازند که همین طبقه‌بندی و اولویت‌بندی آن‌ها و توضیح و شفاف‌سازی ایرادات مطرح‌شده کار رفع ایرادات را به‌شدت تسهیل می‌سازد.

ترجمه مقاله و چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی

پایگاه‌های مهم علمی برای چاپ مقاله در نیتیو پیپر

در نیتیو پیپر تاکنون مقالات زیادی در مجلات معتبر پایگاه‌‌های مختلف علمی پذیرش و چاپ شده‌اند. در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌نماییم.

۱- ترجمه مقاله و چاپ مقاله در اسپرینگر Springer

۲- ترجمه مقاله و چاپ مقاله در الزویر Elsevier

۳- ترجمه مقاله و چاپ مقاله اسکوپوس Scopus

۴- ترجمه مقاله و چاپ مقاله در IEEE

۵- ترجمه مقاله و چاپ مقاله ISC و ISI

۶- ترجمه مقاله و چاپ مقاله در نشریات داخلی

۷- ترجمه مقاله و چاپ مقاله در پابمد PubMed

۸- ترجمه مقاله و چاپ مقاله در مجلات ISI و SCOPUS

همچنین، پژوهشگران می‌توانند لیست مجلات داخلی و مجلات خارجی را از همکاران ما دریافت کنند تا با اخذ تاییدیه آنها از دانشگاه و نهادهای مربوطه، به پیگیری امور چاپ و پذیرش مقاله کمک نمایند.

سایر خدمات مرکز پژوهشی نیتیو پیپر

۱) چاپ کتاب

مرکز پژوهشی نیتیو پیپر با همکاری با ناشران مختلف کتاب جهت چاپ کتاب مؤلفین و مترجمین خدمات مربوط به چاپ کتاب نیز ارائه می‌نماید. خدمات مربوط به چاپ کتاب مانند معرفی کتاب برای ترجمه، ویراستاری، صفحه‌آرایی، طراحی جلد و دریافت مجوزهای چاپ و نشر از وزارت ارشاد می‌باشند.

۲) ترجمه کتاب و متون تخصصی

آن دسته از پژوهشگرانی که نیازمند دریافت خدمات ترجمه ‌باشند می‌توانند از خدمات ترجمه مقاله و کتاب مرکز پژوهشی نیتیو پیپربهره‌مند گردند. ترجمه در سه سطح برنزی، نقره‌ای و طلایی یا ترجمه نیتیو ارائه می‌گردد که برحسب درخواست و نیاز پژوهشگران نرخ‌های ترجمه‌ای متفاوتی خواهند داشت.

۳) نگارش انگیزه نامه یا (SOP)

مرکز پژوهش نیتیو پیپر به آن دسته از عزیزانی که قصد نگارش انگیزه نامه جهت اخذ پذیرش دانشگاهی دارند خدمات مربوط به نگارش انگیزه نامه را ارائه می‌دارد (نگارش انگیزه نامه یا SoP).

۴) چاپ مقاله در مجلات علمی تخصصی و علمی پژوهشی داخلی

مرکز نیتیو پیپر به‌عنوان مدیر مسول ۹ نشریه تخصصی در تمامی رشته‌های دانشگاهی است. ازاین‌رو، پژوهشگرانی که تمایل به چاپ مقالات خود در مجلات علمی تخصصی داخلی را دارند می‌توانند مقالات خود را به آدرس ایمیل این مرکز ارسال نمایند تا در فرآیند داوری قرار گیرد.

همچنین، این مرکز می‌تواند به آن دسته از داوطلبینی که قصد چاپ مقاله خود در مجلات علمی پژوهشی داخلی دارند در مباحث مربوط به معرفی مجله و ارسال مقاله و همچنین کوتاه نمودن فرآیند داوری مقالات خدمات گوناگونی ارائه نماید. همچنین، برای استفاده از خدمات ترجمه مقاله تخصصی می‌توانید به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید و درخواست ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید. پس از ثبت درخواست، همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت و امور مربوط به سفارش شما را پیگیری خواهند کرد.