ترجمه تخصصی زیست شناسی ۱۳۹۸-۹-۵ ۱۹:۴۱:۲۴ +۰۰:۰۰

ترجمه تخصصی زیست شناسی

رشته زیست شناسی یکی از رشته‌های علمی پایه و بسیار مهم در علم امروزی به شمار می‌رود. پیشرفت‌های اخیر در این رشته بسیار زیاد بوده است و مجلات بسیار معتبری در دنیا به انتشار جدیدترین یافته‌های دانشمندان این رشته می‌پردازند. موسسه ترجمه مقاله نیتیو پیپر در جهت دسترسی اساتید، دانشجویان و پژوهشگران رشته زیست شناسی و سایر رشته‌های مرتبط به مترجمین متخصص، خدمات ترجمه تخصصی زیست شناسی را با بالاترین کیفیت ارائه می‌دهد.

رشته زیست شناسی به دو دلیل عمده حائز اهمیت است. دلیل نخست این است که یافته‌های این علم به صورت گسترده‌ای توسط علوم دیگر مانند پزشکی و داروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل دوم نیز به اهمیت این رشته در ارتقای سلامتی جامعه بشری مربوط است. یافته‌های این رشته معمولاً در خط مقدم علم دنیا قرار دارند و سبب تغییر بینش دانشمندان به جهان موجودات زنده می‌شوند.

هر ساله هزاران کتاب و مقاله در رشته‌های مرتبط با زیست شناسی تولید می‌شود. موسسه نیتیو پیپر آماده همکاری با پژوهشگران این رشته در ترجمه تولیدات علمی دنیا می‌باشد. همچنین بسیاری از پژوهشگران و دانشمندان ایرانی تمایل دارند مقالات خود را در مجلات معتبر ISI و اسکوپوس زیست شناسی به چاپ برسانند. تیم ترجمه تخصصی زیست شناسی موسسه نیتیو پیپر آماده ترجمه مقالات، کتب و سایر متون تخصصی رشته زیست شناسی با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان می‌باشد.

ترجمه تخصصی زیست شناسی

خدمات و فرایند انجام ترجمه تخصصی زیست شناسی

خدمات ترجمه تخصصی زیست شناسی موسسه نیتیو پیپر شامل ترجمه مقالات، کتاب‌‎ها، رزومه، مطالب نشریات و سایت‌ها و ترجمه سایر متون زیست شناسی می‌باشد. برای ارتقای سطح ترجمه‌ها، موسسه نیتیو پیپر از یک فرایند شفاف و گام به گام استفاده می‌کند تا با نظارت‌ها مستمر مترجمین ارشد موسسه بالاترین کیفیت ترجمه در اختیار پژوهشگران قرار گیرد. فرایند ترجمه تخصصی زیست شناسی در موسسه نیتیو پیپر به صورت زیر می‌باشد:

۱- دریافت متن و برآورد زمان و هزینه: پس از ارسال متن زیست شناسی مورد نظر به موسسه، همکاران ما با استفاده از نرم افزارهای تخصصی موجود و براساس تعداد کلمات و ضریب دشواری متن، قیمت و زمان تحویل کار را مشخص و به اطلاع شما می‌رسانند. این پروسه برای ترجمه فوری حداکثر تا ۶ ساعت و برای ترجمه تخصصی بدون فوریت حداکثر تا ۲۴ ساعت می‌باشد.

۲- انتخاب مترجمین: پس از توافق اولیه بر روی زمان و هزینه تحویل کار، مترجم یا مترجمین انتخاب می‌شوند. قابل ذکر است که بیشتر مترجمین بخش زیست شناسی موسسه نیتیو پیپر از دانشجویان مقطع دکتری یا استاتید دانشگاه‌های خارجی تشکیل شده‌اند که علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی یا سایر زبان‌ها، تسلط کامل نیز بر رشته زیست شناسی دارند. برخی دیگر از مترجمین نیز در رشته زبان انگلیسی تحصیل کرده‌اند اما در طول چند سال اخیر به صورت تخصصی بر روی ترجمه متون زیست شناسی تمرکز کرده‌اند.

۳- آغاز ترجمه و رفع اصلاحات: پس از انتخاب مترجمین، بلافاصله ترجمه متن آغاز می‌گردد. پس از اتمام ترجمه توسط مترجم، متن به موسسه ارجاع داده می‌شود. در این مرحله مترجمین ارشد موسسه متن اصلی و متن ترجمه شده را به صورت دقیق تطابق می‌دهند تا از کیفیت ترجمه اطمینان حاصل شود. اگر اصلاحاتی جزئی نیز ضروری باشد، بر روی متن اعمال می‌گردد.

۴- تحویل ترجمه و دریافت بازخورد پژوهشگران: پس از ویرایش نهایی توسط مترجمین ارشد موسسه، متن ترجمه شده به دانشجویان، اساتید و پژوهشگران تحویل داده می‌شود. در صورتی که اصلاحاتی بر روی متن ترجمه لازم باشد یا با اعمال تغییراتی متن انسجام بیشتری داشته باشد، این اصلاحات و تغییرات نیز به سرعت  بر روی متن نهایی اعمال می‌گردد.

گرایش‌های تحت پوشش در ترجمه تخصصی زیست شناسی

– ترجمه تخصصی زیست شناسی در گرایش علوم سلولی و مولکولی

– ترجمه تخصصی زیست شناسی در گرایش ژنتیک

– ترجمه تخصصی زیست شناسی در گرایش میکروبیولوژی

– ترجمه تخصصی زیست شناسی در گرایش بیوشیمی و بیوفیزیک

– ترجمه تخصصی زیست شناسی در گرایش  زیست فناوری یا بیوتکنولوژی میکروبی

– ترجمه تخصصی زیست شناسی در گرایش زیست فناوری دریا

– و ترجمه تخصصی زیست شناسی در سایر حوزه‌ها

چگونه از خدمات نیتیو پیپر در زمینه ترجمه تخصصی زیست شناسی استفاده کنم؟

برای استفاده از خدمات ترجمه مقاله تخصصی می‌توانید به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید و درخواست ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید. پس از ثبت درخواست، همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت و امور مربوط به سفارش شما را پیگیری خواهند کرد.