ترجمه تخصصی اقتصاد ۱۳۹۸-۹-۵ ۱۹:۴۲:۲۴ +۰۰:۰۰

ترجمه تخصصی اقتصاد

موسسه ترجمه مقاله نیتیو پیپر در جهت تسهیل دسترسی دانشجویان، پژوهشگران و اساتید رشته اقتصاد به ترجمه نیتیو و با کیفیت، آماده ارائه تمامی خدمات مرتبط با ترجمه تخصصی اقتصاد می‌باشد. رشته اقتصاد یکی از مهم‌‌ترین رشته‌‌های دانشگاهی در سراسر دنیا به شمار می‌رود. کشورهای بزرگ و پیشرفته دنیا سرمایه‌گذاری‌های زیادی بر روی تحقیق و توسعه در این رشته انجام می‌دهند و به همین دلیل، عمده تولید علم اقتصاد محدود به کشورهای قدرتمند اقتصادی است.

برای دسترسی به علم روز دنیا، هر ساله صدها کتاب و هزاران مقاله در کشور به ترجمه می‌شود. از سوی دیگر بسیاری از پژوهشگران ایرانی تمایل دارند مقالات خود را در مجلات معتبر خارجی به چاپ برسانند. همچنین ترجمه برخی متون اقتصادی دیگر مانند قراردادها، اسناد و رزومه نیز نیازمند استفاده از خدمات ترجمه است. تیم ترجمه تخصصی اقتصاد در موسسه نیتیو پیپر متشکل از چندین مترجم با تجربه و متخصص است و آمادگی دارد تمامی متون اقتصادی از قبیل مقاله، کتاب، رزومه، اسناد و قراردادها را با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان ترجمه نماید.

موسسه نیتیو پیپر در بخش ترجمه تخصصی اقتصاد با دو دسته مترجمین همکاری دارد. دسته نخست شامل اساتید و دانشجویانی است که در دانشگاه‌های برجسته دنیا به تدریس یا تحصیل در مقطع دکتری مشغول‌‌اند. دسته دوم شامل افرادی است که در زمینه مترجمی زبان تحصیل کرده‌اند و در چند سال گذشته به صورت تخصصی بر روی ترجمه متون اقتصاد تمرکز داشته‌اند. بنابراین کیفیت نهایی ترجمه که به دست شما خواهد رسید بسیار بالا خواهد بود.

ترجمه تخصصی اقتصاد

فرایند ترجمه تخصصی اقتصاد در موسسه نیتیو پیپر

 فرایند ترجمه در موسسه نیتیو پیپر براساس یک برنامه زمانی و کیفی طراحی شده است تا بالاترین کیفیت ترجمه با پایین‌ترین میزان خطا به متقاضیان ارائه گردد. در این پروسه شفاف، در مراحل مختلف ترجمه نظارت‌هایی بر روی متن صورت می‌گیرد. در ادامه با این فرایند آشنا خواهید شد:

۱- برآورد زمان و هزینه: با دریافت متن مورد نظر، برآورد زمان و هزینه ترجمه آغاز می‌گردد. در ترجمه عادی حداکثر تا ۲۴ ساعت و در ترجمه فوری حداکثر تا ۶ ساعت هزینه و زمان ترجمه به اطلاع متقاضی می‌رسد. در تعیین هزینه مواردی از قبیل تعداد صفحات و کلمات، میزان دشواری متن و زمان ترجمه تاثیر گذار خواهد بود.

۲- تعیین مترجم: پس از توافق طرفین بر روی زمان و هزینه ترجمه، مترجم یا مترجمین متون مورد نظر انتخاب می‌شوند. در انتخاب مترجم به گرایش و حوزه تخصصی متن توجه می‌شود. همچنین اگر حجم ترجمه زیاد باشد دو یا چند مترجم برای متن انتخاب می‌شوند. در این حالت برای حفظ یکپارچگی و انسجام ترجمه، یک نفر به عنوان مدیر تیم ترجمه انتخاب می‌‌شود که وظیفه بازنویسی و ویرایش ترجمه‌ها را برعهده دارد.

۳- آغاز ترجمه و بازخوانی: پس از انتخاب مترجمین، ترجمه متن اقتصادی مورد نظر به سرعت آغاز می‌گردد. پس از اتمام ترجمه، مترجم یا مترجمین متن را به موسسه ارسال می‌کنند. در این مرحله مترجمین ارشد موسسه متن اصلی و ترجمه شده را به صورت کامل تطبیق می‌‌دهند. در صورتی که اصلاحاتی جزئی بر کار وارد باشد توسط مترجمین ارشد موسسه رفع می‌گردد و در نهایت ترجمه نهایی برای متقاضی ارسال می‌گردد.

۴- ویرایش و اصلاحات نهایی: با تحویل متن ترجمه شده به متقاضی، فرصت زمانی ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود تا در صورتی که اصلاحات یا نکاتی برای بهبود ترجمه مورد نظر باشد بر روی متن ترجمه اعمال گردد. همچنین در صورتی که متن ترجمه شده مقاله باشد و به مجلات ارسال گردد، تمامی اصلاحات مربوط به ترجمه بر عهده موسسه خواهد بود.

گرایش‌های تحت پوشش در ترجمه تخصصی اقتصاد

موسسه نیتیو پیپر به دلیل همکاری با تعداد زیادی از مترجمین متخصص در ترجمه متون رشته اقتصاد، آماده ارائه خدمات ترجمه تخصصی اقتصاد در تمامی گرایش‌ها و حوزه‌‌های مربوطه می‌باشد. برخی از گرایش‌ها و حوزه‎‌های مطالعاتی تحت پوشش عبارتند از:

– ترجمه تخصصی اقتصاد در گرایش اقتصاد نظری

– ترجمه تخصصی اقتصاد در گرایش توسعه اقتصادی

– ترجمه تخصصی اقتصاد در گرایش برنامه ریزی سیستم‌های اقتصادی

– ترجمه تخصصی اقتصاد در گرایش اقتصاد اسلامی

– ترجمه تخصصی اقتصاد در گرایش اقتصاد نفت و گاز

– ترجمه تخصصی اقتصاد در گرایش اقتصاد محیط زیست

– و ترجمه تخصصی اقتصاد در سایر گرایش‌ها و حوزه‎‌ها

چگونه از خدمات نیتیو پیپر در زمینه ترجمه تخصصی اقتصاد استفاده کنم؟

برای استفاده از خدمات ترجمه مقاله تخصصی می‌توانید به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید و درخواست ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید. پس از ثبت درخواست، همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت و امور مربوط به سفارش شما را پیگیری خواهند کرد.