تحلیل آماری با SPSS برای پایان نامه و مقاله ۱۳۹۸-۸-۲ ۱۴:۱۷:۵۷ +۰۰:۰۰

تحلیل آماری با SPSS برای پایان نامه و مقاله

نرم افزار SPSS که توسط یکی از غول‌های دنیای فناوری یعنی شرکت IBM توسعه داده شده است، پرکاربردترین نرم افزار تحلیل آماری در حوزه علم و دانش در دنیا به شمار می‌رود. تحلیل آماری با SPSS بسیار ساده‌تر از نرم افزارهای مشابه دیگر است و امکانات بسیار زیاد آن در کنار رابط کاربری جذاب باعث شده است که انتخاب اول پژوهشگران سراسر دنیا باشد. می‌توان گفت که بیش از ۹۰ درصد از پایان نامه‌ها و مقاله‌ها در بخش یافته‌ها از نرم افزار SPSS استفاده می‌کنند و به همین دلیل نیاز به متخصصان آماری که به این نرم افزار تسلط داشته باشند بسیار زیاد است.

موسسه ترجمه مقاله نیتیو پیپر در جهت ارائه خدمات بهتر به پژوهشگران، اساتید و دانشجویان ایرانی، بخش تحلیل آماری خود را راه اندازی کرده است و بخش عمده‌ای از همکاران موسسه در بخش تحلیل آماری، از نرم افزار SPSS استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه بارها مشاهده شده است که بسیاری از مقالاتی که درحال ارسال به مجلات معتبر دنیا هستند در بخش تحلیل آماری ضعف‌ها و ایرادهایی دارند، این بخش از موسسه خدمات کاملی را در حوزه تحلیل آماری با SPSS به پژوهشگران ارائه می‌دهد. در ادامه با خدمات ما در این زمینه بیشتر آشنا خواهید شد.

تحلیل آماری با SPSS

خدمات مرتبط با تحلیل آماری با SPSS

همکاران ما در حوزه تحلیل آماری با SPSS خدمات کاملی در رابطه با این نرم افزار ارائه می‌دهند. تمامی تحلیل‌های موجود در این نرم افزار توسط همکاران و متخصصان آماری موسسه نیتیو پیپر قابل انجام است و دانشحویانی که قصد استفاده از SPSS در تحلیل آماری پایان نامه خود را دارند یا اساتید و پژوهشگرانی که قصد ارسال مقاله به مجلات معتبر داخلی و بین المللی را دارند می‌توانند از خدمات ما در این زمینه استفاده کنند. برخی از این خدمات عبارتند از:

– تحلیل‌های آماری در حوزه همبستگی شامل همبستگی پیرسون، اسپیرمن و سایر همبستگی‌ها

– تحلیل‌های آماری در حوزه رگرسیون خطی، لجستیک و مدل‌سازی‌های مبتنی بر SPSS

– تحلیل‌های آماری مبتنی بر مقایسه میانگین دو یا چند گروه شامل آزمون‌های T و تحلیل واریانس

– تحلیل‌های آماری واریانس و کوواریانس تک متغیری و چند متغیر شامل ANOVA, MANOVA, ANCOVA  و MANCOVA

– تحلیل‌های آماری ناپارامتریک از جمله کروسکال والیس، یو من ویتنی و سایر تحلیل‌ها

– تحلیل‌های توصیفی از قبیل میانگین، انحراف استاندارد، فراوانی و درصد

– و سایر تحلیل‌ها مانند کولموگروف اسمیرنوف، خی دو، آلفای کرنباخ، نمودارها و تمامی تحلیل‌های دیگر

رشته‌های تحت پوشش در تحلیل آماری با SPSS

با توجه به اینکه SPSS در اصل برای علوم اجتماعی و علوم انسانی طراحی شده است، بیشترین کاربرد را در این حوزه دارد. اما واضح است که اساتید و پژوهشگران سایر رشته‌ها از جمله رشته‌های علوم پزشکی، مدیریت و مهندسی نیز در کنار دانشجویان و اساتید رشته‌های علوم انسانی مانند روانشناسی و علوم اجتماعی از این نرم افزار به صورت گسترده استفاده می‌کنند. بنابراین همکاران ما در بخش تحلیل آماری با SPSS آمادگی دارند در تمامی رشته‌های دانشگاهی خدمات کامل مرتبط با تحلیل آماری با این نرم افزار را به دانشجویان و اساتید محترم ارائه دهند.

تحلیل آماری با SPSS

زمان تقریبی تحلیل آماری با SPSS چقدر است؟

برای پاسخگویی به این سوال باید مشخص شود که حجم تحلیل‌ها و تعداد فرضیه‌هایی که باید مورد آزمون قرار گیرد چه تعداد است. در بیشتر اوقات مشاهده می‌شود که داده‌های وارد شده در نرم افزار SPSS به خوبی دسته بندی و نام‌گذاری نشده‌اند که در این مرحله وقت بسیاری صرف مرتب سازی داده‌ها می‌شود. همچنین با توجه به اینکه در تحلیل آماری با SPSS برای پایان نامه‌ها، حجم کار بیشتر از مقاله است، بنابراین ممکن است زمان مورد نیاز برای انجام تحلیل آماری پایان نامه‌ها بیشتر باشد.

به صورت کلی می‌توان گفت که زمان مورد نیاز برای تحلیل آماری با SPSS در حدود ۳ الی ۷ روز متغیر است و با توجه به حجم کار این زمان در ابتدای سفارش مشخص شده و به اطلاع پژوهشگران می‌‌‎رسد. همچنین قابل ذکر است که به دلیل حضور همکاران آماری در موسسه، برآورد زمان و هزینه تحلیل آماری با SPSS در زمان بسیار کوتاهی قابل انجام است.

چگونه از خدمات نیتیو پیپر در زمینه تحلیل آماری با SPSS استفاده کنم؟

برای استفاده از خدمت ما در زمینه تحلیل آماری با SPSS کافی است با ایمیل، شماره تماس یا آدرس ما در تلگرام ارتباط برقرار کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به صفحه تماس با ما یا ثبت سفارش، فرم‌های مربوطه را پر کنید تا همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند.