ترجمه نیتیو مقالات پزشکی و حوزه سلامت ۱۳۹۸-۸-۲ ۱۴:۱۸:۴۴ +۰۰:۰۰

ترجمه نیتیو مقالات پزشکی و حوزه سلامت

یکی از اقدامات اولیه موسسه ترجمه مقاله نیتیو پیپر در زمینه ترجمه مقالات و کتب علمی، تشکیل گروه ترجمه نیتیو مقالات پزشکی بوده است. به دلیل اینکه مقالات پزشکی و همچنین حوزه‌های مربوط به سلامت بخش قابل توجهی از تولید علمی کشور را تشکیل می‌دهند و عمده مقالات نگارش شده در این حوزه در مجلات با اعتبار بالا به چاپ می‌رسند، بنابراین ترجمه نیتیو در این حوزه نسبت به حوزه‌های دیگر از جمله علوم انسانی بیشتر مورد نیاز است.

نکته مهمی که باید در ترجمه نیتیو مقالات پزشکی مورد توجه قرار گیرد این است که ترجمه توسط یک مترجم آشنا به این حوزه صورت گیرد. بنابراین صرف اینکه یک مترجم از دانش ترجمه بالایی برخوردار باشد کافی نیست و به دلیل حجم بالای اصطلاحات تخصصی در این قبیل مقالات، دانش مترجم در حوزه علوم پزشکی ضروری است. مترجمین نیتیو پیپر در بخش ترجمه نیتیو مقالات پزشکی شامل مترجمینی هستند که با این علم و حوزه‌های مربوطه با آن آشنایی دارند.

کیفیت ترجمه نیتیو مقالات پزشکی و حوزه سلامت

بخش ترجمه نیتیو مقالات پزشکی در موسسه نیتیو پیپر متشکل از مترجمین باتجربه و متخصص است. مترجمین موسسه نیتیو پیپر در این حوزه عموماً شامل دو قشر هستند. دسته اول شامل مترجمینی است که در رشته‌های مرتبط با علوم پزشکی در خارج از کشور تحصیل کرده‌اند و بسیاری از آنان نیز در حال حاضر یا دانشجوی دکتری و یا عضو هیئت علمی دانشگاه‌های مطرح خارجی هستند.

دسته دوم نیز شامل مترجمینی است که در رشته مترجمی انگلیسی تحصیل کرده‌اند اما در طول چند سال اخیر در حوزه ترجمه متون پزشکی و حوزه سلامت فعالیت داشته‌اند و به همین دلیل کیفیت ترجمه بسیار بالایی را ارائه می‌دهند. برای تضمین بیشتر کیفیت مقالات ترجمه شده، همکاران و ویراستاران ما در موسسه نیتیو پیپر پس از دریافت هر ترجمه یک بار دیگر آن را با متن اصلی تطبیق می‌دهند و بنابراین قبل از ارائه ترجمه به متقاضی، کیفیت ترجمه مورد بررسی و در صورت لزوم ویرایش قرار می‌گیرد.

ترجمه نیتیو مقالات پزشکی برای چه مجلاتی نیاز است؟

مجلات پزشکی عموماً دارای کیفیت بالاتری نسبت به مجلات سایر حوزه‌های علم هستند. بسیاری از مجلاتی که بالاترین ضریب تاثیر را دارند متعلق به حوزه علوم پزشکی و سلامت هستند. توصیه نیتیو پیپر به پژوهشگران این است که اگر قصد چاپ مقاله در مجلات پاب مد، وب آف ساینس و اسکوپوس را دارند از ترجمه نیتیو برای مقالات خود استفاده نمایند.

دلیل تاکید براستفاده از ترجمه نیتیو این است که در بسیاری از اوقات مشاهده شده است که یک مقاله با کیفیت بسیار بالا اما با ترجمه ضعیف مورد پذیرش یک مجله متوسط قرار نگرفته است اما همین مقاله پس از انجام ترجمه نیتیو در مجله‌ای با کیفیت و اعتبار بالاتر مورد پذیرش قرار گرفته است. بنابراین پژوهشگران باید فرایند ترجمه مقاله خود را به مترجمینی بسپارند که در این زمینه تخصص دارند و تاکنون ده‌ها مقاله ترجمه شده توسط آن‌ها در مجلات بسیار معتبر به چاپ رسیده است.

چگونه از خدمات نیتیو پیپر در زمینه ترجمه نیتیو مقالات پزشکی استفاده کنم؟

برای استفاده از خدمت ما در زمینه ترجمه نیتیو مقالات پزشکی کافی است با ایمیل، شماره تماس یا آدرس ما در تلگرام ارتباط برقرار کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به صفحه تماس با ما یا ثبت سفارش، فرم‌های مربوطه را پر کنید تا همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس بگیرند.