ترجمه مقاله تخصصی ۱۳۹۸-۹-۵ ۲۱:۴۶:۲۹ +۰۰:۰۰

ترجمه مقاله تخصصی

ترجمه مقاله تخصصی یا ترجمه نیتیو مقاله اصلی‌ترین فعالیت موسسه نیتیو پیپر می‌باشد. ترجمه مقاله تخصصی در تمام رشته های دانشگاهی در موسسه نیتیو پیپر انجام می‌گردد. تمامی مقالاتی که برای ترجمه تخصصی ارسال می‌گردند جهت چاپ و نشر آنها در مجلات معتبر انجام می‌شوند و از اینرو می‌بایست ترجمه انجام شده بهترین کیفیت ممکنه را داشته باشد. به زعم داوران مجلات معتبر، یکی از عمده‌ترین دلایل ریجکت مقالات علمی دانشجویان و پژوهشگران به خاطر کیفیت پایین ترجمه می‌باشد. حتی در یک روند افراطی، برخی از داوران مجله فارغ از ایده و بدیع بودن مقاله و نتایج آن، در صورتی که نگارش زبانی مقاله ضعیف بوده باشد و اشکالات زیادی داشته باشد، مقاله را برای داوری ارسال نمی‌نمایند و در همان وهله اول ریجکت فوری می‌کنند.

خدمات ترجمه مقاله تخصصی و پایگاه‌های علمی معتبر

معمولاً هدف پژوهشگران ایرانی در نگارش مقالات خود چاپ آنها در مجلات معتبر پایگاه‌های علمی دنیاست. در زیر به برخی از این پایگاه‌ها اشاره می‌کنیم.

  • ترجمه مقاله تخصصی برای مجلات پایگاه ISI
  • ترجمه مقاله تخصصی برای مجلات پایگاه IEEE
  • ترجمه مقاله تخصصی برای مجلات پایگاه PubMed
  • ترجمه مقاله تخصصی برای مجلات پایگاه اسکوپوس SCOPUS
  • ترجمه مقاله تخصصی برای مجلات پایگاه ISC
  • ترجمه تخصصی مقاله برای مجلات پایگاه الزویر Elsevier
  • ترجمه تخصصی مقاله برای مجلات پایگاه اشپرینگر Springer
  • ترجمه تخصصی مقاله برای مجلات پایگاه جان وایلی

این پایگاه‌های علمی مجلات تخصصی بسیاری دارند که لازمه چاپ مقاله در آنها ترجمه بسیار تخصصی و نیتیو می‌باشد. هرگونه وجود ایراد و اشکال در ترجمه آنها می‌تواند به ریجکت یا اصلاحات سنگین در باب ترجمه منجر شود.

فرآیند ترجمه مقاله تخصصی در نیتیو پیپر

فرآیند دقیق و مرحله‌ به مرحله‌ای در نیتیو پیپر برای ترجمه مقاله اعمال می‌گردد که در زیر به آن اشاره می‌کنیم.

۱- دریافت فایل فارسی مقاله و تعیین مترجم

به محض دریافت فایل فارسی مقاله، مترجم متخص آن انتخاب می‌گردد. در انتخاب مترجم مهمترین مساله آنست که مترجم در حیطه مورد مطالعه مقاله دارای دانش و تجربه لازم باشد. در واقع اولین و اساسی‌ترین قدم در تضمین کیفیت ترجمه ارایه مقاله به مترجمی است که پیش‌زمینه خوبی در زمینه اصلی مقاله دارد. این امر باعث می‌شود که زبان تخصصی لازم در مقاله حفظ شود.

۲- ویرایش و ادیت مقاله ترجمه شده توسط ادیتور

بعد از اتمام ترجمه، مقاله ترجمه شده به یکی از ادیتورهای ارشد موسسه نیتیو پیپر ارسال می‌گردد تا تمامی ایرادات و اشکالات مقاله رفع گردد. این ویراستار، تجربه بسیاری در حیطه ویراستاری مقالات مختلف برای چاپ در مجلات علمی دارد و از اینرو یک مرحله دیگر ترجمه انجام شده بهبود پیدا می‌کند.

۳- ارسال مقاله ترجمه شده به مولفان و دریافت بازخوردها

مقاله ترجمه شده به مولفان مقاله ارسال می‌گردد و در صورتی که ایراد یا اشکالی از نظر آنها در مقاله وجود داشته باشد، سعی می‌گردد تا آن ایرادات رفع شود. معمولاً در موسسه نیتیو پیپر به مولفان توصیه می‌گردد اجازه دهند تا اشکالات مربوط به مجله دریافت شود تا بر اساس آنها کار رفع ایراد نهایی انجام شود.

سطوح ترجمه مقاله تخصصی در نیتیو پیپر

سه سطح ترجمه مقاله تخصصی در نیتیو پیپر وجود دارد که مولفان می‌بایست بر اساس نیاز خود یکی از سطوح را انتخاب کنند.

۱- ترجمه مقاله تخصصی در سطح طلایی

۲- ترجمه مقاله تخصصی در سطح نقره‌ای

۳- ترجمه مقاله تخصصی در سطح برنزی

لازم به ذکر است دو سطح نقره‌ای و برنزی به لحاظ ترجمه‌ای دارای ایراد و اشکال در مقایسه با ترجمه طلایی نیستند بلکه صرفا به لحاظ میزان ترجمه تخصصی با یکدیگر تفاوت دارند. یقیناً ترجمه متون عمومی و تخصصی با یکدیگر تفاوت دارند و سطوح ترجمه‌ای نیتیو پیپر نیز به میزان تخصصی بودن و عمومی بودن طبقه‌بندی می‌شود.

برای استفاده از خدمات ترجمه مقاله تخصصی می‌توانید به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید و درخواست ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید. پس از ثبت درخواست، همکاران ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت و امور مربوط به سفارش شما را پیگیری خواهند کرد.